Φίλες και φίλοι


Το μπλογκ αυτό είναι προσωπικό ημερολόγιο.
Δεν καταγράφω πότε έφαγα πότε ξύπνησα κλπ, αλλά τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μου κατά την περίοδο που χτίζω ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος, για οικουμενική χρήση, δηλαδή είναι προσβάσιμο σε όλους, άσχετα φυσικής ικανότητας.

Έτσι, οι άνθρωποι με κινητικές αναπηρίες θα μπορούν ισότιμα και με ασφάλεια να ταξιδεύουν με ιστιοπλοϊκό σκάφος, να συμμετέχουν σε αγώνες ιστιοπλοΐας, να κάνουν διακοπές, να κολυμπάνε σε όμορφες παραλίες και ερημικούς κόλπους, να επισκέπτονται τα νησιά και να απολαμβάνουν τις ομορφιές της θάλασσας.

Στην ιδέα αυτή είχα συνεταίρους που ήδη κουράστηκαν και την "έκαναν" με ελαφρά πηδηματάκια, αλλά και άλλους που ακόμα με στηρίζουν. Η στήριξη είναι και οικονομικής φύσης, εργασία, αλλά και ανοχή στον χρόνο που αφιερώνω σε αυτόν τον σκοπό.

Περισσότερο απ όλους θέλω να ευχαριστήσω την οικογένεια μου, που με ανέχεται και συμμετέχει στα όνειρα μου.

Υπάρχουν πολλά προσωπικά στοιχεία, τα οποία δεν έχουν άμεση σχέση με τον πιο πάνω σκοπό, αλλά συμπληρώνουν τις σκέψεις και τις δραστηριότητες μου σε σχέση με την ιστιοπλοΐα και την θάλασσα, καθώς και με τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού γενικότερα.

Κάποτε, ένας Ταϋλανδός που γνώρισα στην Παραολυμπιάδα του 2004, μου είπε πως θα περάσω φάσεις μεγάλης απογοήτευσης, θα κουραστώ, θα απελπιστώ, αλλά να μην σταματήσω τον αγώνα που ξεκίνησα... Είχε δίκιο. Ελπίζω να μην φτάσω στο σημείο τα πιο πάνω συναισθήματα που ήδη έχω νοιώσει, να με σταματήσουν.

Friday, June 6, 2008

Τα χάλια μας, έτος 2008

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Γίνομαι βαρετός, αλλά θα επανέλθω στα ίδια, γιατί η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο!

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, ο Υπουργός Τουρισμού, η κυβέρνηση γενικότερα, θέλουν να υπάρχει θαλάσσιος τουρισμός, ναι ή όχι? Και το θέλουν για όλους, ή για τους «φίλους» τους μόνο?

Πως θα προχωρήσει αυτή η υποτιθέμενη «βιομηχανία» της χώρας μας, με τέτοια γραφειοκρατία και με καθημερινά προβλήματα? Ποιος λογικός άνθρωπος θα επενδύσει χρήματα στην Ελλάδα, χωρίς μαρίνες, χωρίς υποδομές, και με τέτοιες δημοσιουπαλληλικές πρακτικές?

Καθημερινά, στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, υπάρχουν φωνές, εντάσεις, καυγάδες διότι οι αρμόδιοι αδυνατούν να καταλάβουν ότι δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει το σύστημα εάν δεν γίνει μια ανεξάρτητη υπηρεσία του ΥΕΝ που να ασχολείται με τα θέματα του θαλάσσιου τουρισμού. Και πάνω απ όλα με ανθρώπους με γνώσεις επί του θέματος, και με διάθεση να εργαστούν, όχι δημοσιουπαλληλίσκους με το μάτι στο ρολόι τι ώρα θα σχολάσουν κάνοντας τα λιγότερα δυνατά.

Σήμερα, 5/6/2008 είχαμε το πιο ακραίο φαινόμενο, ενώ υπήρχε κόσμος μαζεμένος στο Υπουργείο που περιμένει 10 και περισσότερες ημέρες για να πάρει την άδεια του σκάφους τους, η τμηματάρχης κυρία Καραβία ανακοίνωσε πως δεν θα πάρουμε καμία άδεια, γιατί με εντολή του Υπουργού θα εξυπηρετηθεί εκτός σειράς προτεραιότητας κάποιος κύριος Βασιλάκης, υποθέτω πως είναι ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, εκτός κι αν είναι ο άλλος, ο γνωστός επιχειρηματίας...
Μας προέτρεψε να κάνουμε τα παράπονα μας στον ίδιο τον Υπουργό, και αυτό κάνω τώρα!

Άλλωστε, έχω προσωπική εμπειρία, όπου με εντολή του πρώην υπουργού κυρίου Κεφαλογιάννη, κάποιος προσωπικός του φίλος δεν έλαβε απλώς επαγγελματική άδεια αυθημερόν, αλλά μέσα σε μια ημέρα νηολογήθηκε το σκάφος του, επιθεωρήθηκε ως εκ θαύματος από τον αρμόδιο Νηογνώμονα με όλα τα σωστικά και με τα σχετικά πιστοποιητικά και προγραμματισμό των τηλεπικοινωνιακών οργάνων με τον αριθμό νηολογίου, ΔΔΣ, mmsi κλπ που πάρθηκαν την ίδια ημέρα, και τελικά, την ίδια ημέρα (επαναλαμβάνω), έλαβε και την επαγγελματική του άδεια!!! Μια μέρα που για άλλους κρατάει πολλές εβδομάδες!!!
(τα σχετικά έγγραφα είναι στην διάθεση όποιου ενδιαφέρεται...)

Άρα, την πιστεύω την κυρία Καραβία, όταν ισχυρίζεται πως ακόμα και αν επιθυμεί να ακολουθήσει κάποια σειρά προτεραιότητας, με άνωθεν εντολή όλα αυτά πάνε κατά διαβόλου!!!

Για να εξηγούμαστε, εάν έχεις μπάρμπα στην Κορώνη, αυθημερόν παίρνεις μέχρι και επαγγελματική άδεια, και ναυλώνεις το σκάφος σου αμέσως, ενώ όλοι οι υπόλοιποι, πρέπει να υποστούμε το μαρτύριο της αναμονής 30-40 ημερών για να ολοκληρωθεί η διαδικασία νηολόγησης, επιθεώρησης, έκδοσης αδειών και πιστοποιητικών, και τελικά αφού όλα είναι έτοιμα, μπορούμε να θαυμάζουμε τα σκάφη μας να λικνίζονται στο λιμάνι, να περιμένουμε περί τις 10 ή και περισσότερες ημέρες για να πάρουμε την πολυπόθητη άδεια για να νοικιαστεί το σκάφος μας.

Πριν από 2-3 χρόνια, για να ιδρύσεις μια ΝΕΠΑ ήθελες 5-6 ημέρες, τώρα θέλεις 15 ημέρες τουλάχιστον.
Πριν 2-3 χρόνια, ήθελες 1 το πολύ 2 ημέρες για να πάρεις την νηολόγηση, τώρα θέλεις 4-5 ημέρες μες το νερό.
Πριν 2-3 χρόνια ήθελες 1-2 ημέρες για να πάρεις την επαγγελματική άδεια, τώρα 10-12 ημέρες.
(μιλάμε για εργάσιμες ημέρες, χωρίς συνελεύσεις, χωρίς Πρωτομαγιές, χωρίς στάσεις εργασίας, χωρίς απεργίες της ΔΕΗ, κλπ)

Έτσι θα αναπτυχθεί ο Τουρισμός και έτσι πατάσσεται η γραφειοκρατία, που έχω βαρεθεί να ακούω ότι κάποιοι υποτίθεται ότι την πολεμάνε?

Προχθές, η Εφορία Πλοίων αρνήθηκε να κάνει έναρξη σε κάποια ΝΕΠΑ, διότι μέτοχοι και νόμιμος εκπρόσωπος είναι αλλοδαποί (κοινοτικοί)
Η δικαιολογία τους?
Να ζητήσετε να βάζουν Έλληνα νόμιμο εκπρόσωπο, διότι τους ξένους τους ψάχνουμε και δεν τους βρίσκουμε!!!

Μετά από την παρέμβαση του δικηγόρου, δέχτηκαν να κάνουν την έναρξη, φυσικά, διότι αυτό που προσπάθησαν να κάνουν είναι 100% παράνομο.
Φυσικά, γραπτώς ποτέ δεν παρανομούν, πως να αποδείξουμε την παράνομη πρακτική τους που γίνεται προφορικά? Να κυκλοφορούμε με κρυφές κάμερες?

Μεταβίβαση σκάφους στην Ραφήνα, έχουν κατατεθεί όλα τα δικαιολογητικά από τις 29 Μαΐου, και σήμερα (5/6/2008) μας είπανε από την αρμόδια υπηρεσία, πως ο μοναδικός υπάλληλος που ασχολείται με τα θέματα αυτά είναι σε άδεια, και θα γυρίσει μετά τις 12 Ιουνίου!!! Το μαγαζάκι έκλεισε!!!

Είναι δυνατόν? Κι όμως είναι!!!

Στην Ρόδο και στην Σάμο, για να πάρουμε μια βεβαίωση από την ΔΟΥ έπρεπε να το παλεύουμε πάνω από ένα μήνα... Μας έλεγαν ότι δεν προβλέπεται... Τελικά τις εκδώσανε τις βεβαιώσεις? Αφού δεν προβλεπότανε, γιατί τις εκδώσανε?

Τι θέλετε? Βιομηχανία Θαλάσσιου Τουρισμού?
Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε?

Μια ΝΕΠΑ εταιρεία, οφείλει να αποδείξει πως έχει αποκτήσει σκάφος... Ναι αλλά πως ξέρουν οι αρμόδιοι ότι δεν πουλήθηκε?
Το πιο απλό, θα ήταν να ζητηθεί από τα αρμόδια λιμεναρχεία, να ενημερώνουν την αρμόδια υπηρεσία του ΥΕΝ όταν υπάρχουν αλλαγές στην κυριότητα ενός σκάφους που ανήκει σε ΝΕΠΑ εταιρεία. Άλλωστε, τα αρμόδια νηολόγια, έτσι κι αλλιώς στέλνουν σχετικά σήματα σε διάφορες Υπηρεσίες. Αυτό όμως δεν συμβαίνει για τις ΝΕΠΑ!!!

Γι αυτό, κάθε 6 μήνες, μας ζητάνε να πάμε πιστοποιητικό κυριότητος από τα νηολόγια. Η απλή επίδειξη του Εγγράφου Εθνικότητος επίσης δεν αρκεί!!!
Με αποτέλεσμα, επιπλέον εργασία στα νηολόγια, έχουν που έχουν τον φόρτο εργασίας, να βγάζουν για τόσες ΝΕΠΑ και βεβαιώσεις, έτσι για να βραχυκυκλώνει το σύστημα και να ταλαιπωρούμαστε όλοι μαζί!!!
Έτσι, μια απλή βεβαίωση που μέχρι πέρυσι την παίρναμε σε λίγα λεπτά της ώρας, τώρα σημαίνει να πάμε πρώτα από να νηολόγια, να κάνουμε σχετική αίτηση πληρώνοντας 20 ευρώ, να περιμένουμε 4-5 ημέρες εάν είμαστε τυχεροί (και φυσικά δεν έχουμε μπάρμπα στην Κορώνη που να γίνει Υπουργός Ναυτιλίας), και μετά να κάνουμε αίτηση στα μητρώα, και να περιμένουμε και σε αυτούς 2-3 ημέρες, διότι από την πολύ γραφειοκρατία και τις διαδικασίες, έπηξαν κι αυτοί...

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Δυστυχώς αυτά που περιγράφω είναι λίγα, υπάρχουν και χειρότερα...
Λέω ανάκατα ότι θυμάμαι.

Κάποιος ταλαίπωρος (θα υπάρχουν κι άλλοι, εγώ όμως δεν τους γνωρίζω) δραστηριοποιείται στην Χαλκίδα. Εκεί, το λιμεναρχείο τους υποχρέωσε να χρησιμοποιούν έναν τύπο ναυλοσυμφώνου στα Ελληνικά. Ο «δικός μου» ζήτησε εδώ και ενάμιση μήνα να ανανεώσει την επαγγελματική του άδεια, και το Υπουργείο ζήτησε να δει κάποια ναυλοσύμφωνα στα πλαίσια του ελέγχου... Οι αρμόδιοι, έκριναν πως ο τύπος του ναυλοσυμφώνου δεν ακολουθεί το πρότυπο που αυτοί εγκρίνουν, και δεν θεωρούν την άδεια για την επόμενη πενταετία, γιατί κατά την γνώμη τους, πρέπει να πάμε πίσω στο λιμεναρχείο της Χαλκίδας και να αντικαταστήσουμε σήμερα, με παλιές ημερομηνίες, τα έντυπα που θεωρούν άκυρα!!!

Λες και φταίει ο πλοιοκτήτης, που η Χαλκίδα δεν ήθελε τους όρους του ναυλοσυμφώνου στα αγγλικά, και έκανε δικιά της περιληπτική μετάφραση.

Λες και δεν πραγματοποιήθηκαν οι ημέρες ναύλωσης, ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί να ναυλώσει το σκάφος του φέτος, μέχρι να ξεκαθαρίσουν το πρόβλημα με το λιμεναρχείο της Χαλκίδας. Ποιος θα αποζημιώσει αυτόν τον άνθρωπο που έχασε ήδη ναύλα, και αναγκάστηκε να ακυρώσει και τα επόμενα μην γνωρίζοντας πότε θα ξεκαθαρίσει το θέμα?

Φυσικά, μπορείτε να φανταστείτε πόσοι καυγάδες, πόσες συζητήσεις, πόσα μπρος πίσω... Ίσως αυτό να εξηγεί τον «φόρτο εργασίας» των υπαλλήλων του ΥΕΝ.
Καταλαβαίνεται πως η ημέρα τους περνάει με καυγάδες, με δικαιολογίες στον κάθε ένα διαμαρτυρόμενο για το πότε θα είναι επιτέλους έτοιμη η άδεια του, χρονοβόρα και ψυχοφθόρα διύλιση του κώνωπα από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα τι είναι η πρύμνη και τι είναι η πλώρη, και τελικά, ο καθένας με τσατσιλίκι, προσπαθεί να πάρει την πολυπόθητη άδεια με κάθε τρόπο για να αρχίσει να ναυλώνει το σκάφος του. Άλλωστε τα ναύλα έχουν κλειστεί πολύ πριν έρθει το σκάφος, και καταλαβαίνουμε όλοι τι σημαίνουν όλες αυτές οι καθυστερήσεις και που οδηγείται ο καθένας στην απελπισία του...

Εγώ προσωπικά έχω κουραστεί πάρα πολύ από αυτήν την κατάσταση, τα καθημερινά προβλήματα της γραφειοκρατίας με έχουν βγάλει έξω από τα ρούχα μου, και αισθάνομαι ανίσχυρος να αντιδράσω, είτε σαν άτομο, είτε σαν μέλος του Δ.Σ. του ΣΙΤΕΣΑΠ. Αισθάνομαι ότι έχω αποτύχει.

Ο καθένας (τύπου Βασιλάκη) προσπαθεί να επιλύσει το δικό του πρόβλημα, χρησιμοποιώντας λυτούς και δεμένους. Η περίπτωση που έγινε πέρυσι το καλοκαίρι, με την αυθημερόν έκδοση όλων των εγγράφων φίλου του πρώην Υπουργού, είναι πραγματική, και έχω στην διάθεση μου φωτοαντίγραφα όλων των σχετικών εγγράφων που αποδεικνύουν αυτά που λέω. Προκαλώ όποιον αρμόδιο θεωρήσει ότι ψεύδομαι, να δεσμευτεί να ερευνήσει το θέμα, και θα του προσκομίσω εγώ προσωπικά τα έγγραφα...

Σε ποια άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούσαν να συμβαίνουν όλα αυτά, και κανενός να μην ιδρώνει το αυτί του? Με Υπουργό 1 ημέρα, χωρίς Υπουργό 30 με 40 μέρες? Αυτό δεν είναι αθέμιτος ανταγωνισμός του ευνοηθέντος σε σχέση με όλους τους άλλους?

Ας μην επεκταθώ στο τι γίνεται, αφού τελειώσει ο μαραθώνιος τη γραφειοκρατίας, και ξεκινήσουν τα προβλήματα από τις άθλιες έως ανύπαρκτες υποδομές της χώρας μας για την φιλοξενία των τουριστών (προβλήματα στα λιμάνια, στις μαρίνες κλπ). Εκεί τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Οι θέσεις ελλιμενισμού είναι δεδομένες και ανεπαρκείς, και κάθε χρόνο εισάγονται εκατοντάδες νέα σκάφη... Στο τέλος, πηδώντας από σκάφος σε σκάφος, θα περπατάμε πάνω στην θάλασσα!!!

Τελικά, η μόνη πραγματική ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού που εγώ βλέπω, είναι τα διάφορα mega yachts που τα κάνουν δήθεν επαγγελματικά οι διάφοροι κονομημένοι της νέας τάξης πραγμάτων της κοινωνίας μας. Στο τέλος, πάλι εμείς θα πληρώσουμε την νύφη. Όταν ο χώρος των επαγγελματικών σκαφών θα είναι κατά πλειοψηφία μαϊμού επαγγελματικά σκάφη, τότε εμείς θα είμαστε πάλι που θα υποστούμε επιπλέον διαδικασίες, επιπλέον έγγραφα, επιπλέον ελέγχους για να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες.

Η απαλλαγή του ΦΠΑ, τα Τράνζιτ καύσιμα, ο μειωμένος τιμοκατάλογος για τους επαγγελματίες σε ορισμένες μαρίνες, η έλλειψη τεκμηρίων διαβίωσης κλπ είναι ο λόγος που προσελκύονται όλοι αυτοί οι μαϊμού επαγγελματίες (που τόσα χρόνια είχαν τα σκάφη τους με ξένες σημαίες), και στο τέλος, όταν το κακό παραγίνει, αυτοί που θα πληρώσουμε την νύφη είμαστε εμείς!!!

Η βιομηχανία του θαλάσσιου Τουρισμού ψυχορραγεί, και το μόνο που αναπτύσσεται είναι η βιομηχανία των μαϊμού επαγγελματικών σκαφών.


Προτείνω:
• Να ζητήσουμε άμεση ακρόαση από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Τουρισμού, και να συζητήσουμε αυτά, και άλλα πολλά παρεμφερή θέματα γραφειοκρατίας και ταλαιπωρίας, σαν μια ύστατη προσπάθεια να επιλυθούν κάποια προβλήματα.
• Να ζητήσουμε έλεγχο της καταγγελίας μου από την Υπηρεσία Εσωτερικών υποθέσεων, για την τιμωρία των επίορκων υπαλλήλων που δεν αντιμετωπίζουν όλους τους επαγγελματίες σαν ίσους, αλλά κάποιοι εξυπηρετούνται σε ταχύτερους χρόνους εφ όσον έχουν μέσον
• Να προτρέψουμε άλλα μέλη μας να κάνουν παρόμοιες καταγγελίες, για υποθέσεις που έχουν πέσει στην αντίληψη τους, ώστε να μαζευτούν και άλλα στοιχεία, και να μην φαίνομαι σαν μόνος διαμαρτυρόμενος γι αυτά τα χάλια. Καθημερινά, δεκάδες άλλοι επαγγελματίες καυγαδίζουν με τις Υπηρεσίες, ας προσθέσουν και αυτοί την φωνή τους.
• Να προστατεύσουμε το επάγγελμα μας από τους μαϊμού επαγγελματίες.

Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου. Η κατάσταση είναι στο απροχώρητο. Βρισκόμαστε ήδη στον Ιούνιο, και εάν κάποιος κατέβει στην μαρίνα Αλίμου οποιαδήποτε καθημερινή, η μαρίνα είναι γεμάτη σκάφη που στέκονται. Τα Σαββατοκύριακα είναι 2 και 3 ντάνες. Που θα πάει αυτό το πράγμα?

Πότε θα ξυπνήσουμε και πότε θα ξεσηκωθούμε επιτέλους?

Αντώνης Μάγγος

Tuesday, June 3, 2008

about drinking

I you were around 1919 (just before prohibition started) and came upon the following poster...



I mean seriously,
Would you quit drinking?