Φίλες και φίλοι


Το μπλογκ αυτό είναι προσωπικό ημερολόγιο.
Δεν καταγράφω πότε έφαγα πότε ξύπνησα κλπ, αλλά τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μου κατά την περίοδο που χτίζω ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος, για οικουμενική χρήση, δηλαδή είναι προσβάσιμο σε όλους, άσχετα φυσικής ικανότητας.

Έτσι, οι άνθρωποι με κινητικές αναπηρίες θα μπορούν ισότιμα και με ασφάλεια να ταξιδεύουν με ιστιοπλοϊκό σκάφος, να συμμετέχουν σε αγώνες ιστιοπλοΐας, να κάνουν διακοπές, να κολυμπάνε σε όμορφες παραλίες και ερημικούς κόλπους, να επισκέπτονται τα νησιά και να απολαμβάνουν τις ομορφιές της θάλασσας.

Στην ιδέα αυτή είχα συνεταίρους που ήδη κουράστηκαν και την "έκαναν" με ελαφρά πηδηματάκια, αλλά και άλλους που ακόμα με στηρίζουν. Η στήριξη είναι και οικονομικής φύσης, εργασία, αλλά και ανοχή στον χρόνο που αφιερώνω σε αυτόν τον σκοπό.

Περισσότερο απ όλους θέλω να ευχαριστήσω την οικογένεια μου, που με ανέχεται και συμμετέχει στα όνειρα μου.

Υπάρχουν πολλά προσωπικά στοιχεία, τα οποία δεν έχουν άμεση σχέση με τον πιο πάνω σκοπό, αλλά συμπληρώνουν τις σκέψεις και τις δραστηριότητες μου σε σχέση με την ιστιοπλοΐα και την θάλασσα, καθώς και με τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού γενικότερα.

Κάποτε, ένας Ταϋλανδός που γνώρισα στην Παραολυμπιάδα του 2004, μου είπε πως θα περάσω φάσεις μεγάλης απογοήτευσης, θα κουραστώ, θα απελπιστώ, αλλά να μην σταματήσω τον αγώνα που ξεκίνησα... Είχε δίκιο. Ελπίζω να μην φτάσω στο σημείο τα πιο πάνω συναισθήματα που ήδη έχω νοιώσει, να με σταματήσουν.

Friday, February 27, 2009

σύστημα εντοπισμού των σκαφών

Στο περιθώριο της συζήτησης περί ΝΕΠΑ, περί 2743, περί GMDS, κλπ με τον Γενικό Γραμματέα, θίξαμε και το θέμα της κατάσχεσης των σκαφών για παράνομες ενέργειες πελατών μας(λαθρομετανάστες κλπ), που κινδυνεύουμε όλοι να υποστούμε εν αγνοία μας.



Ο Γενικός Γραμματέας έδειξε να αντιλαμβάνεται το πρόβλημα ότι εφ όσον βάλουμε συσκευή εντοπισμού, εάν δεν ενημερώσουμε τις αρχές θα θεωρηθούμε συνυπεύθυνοι, ενώ εάν τις ειδοποιήσουμε σε κάποια ύποπτη διαδρομή κάποιου πελάτη μας, θα κατασχεθεί το σκάφος, με ότι συνεπάγεται αυτό...



Υποσχέθηκε να δει θετικά το θέμα, εφ όσον βάλουμε το σύστημα εντοπισμού του σκάφους μας (σαν τα αλιευτικά που παρακολουθούνται και από το ΥΕΝ), να μην κατάσχονται τα σκάφη μας, παρά μόνο εφ όσον αποδειχθεί κάποια ενοχή μας (και όχι να προσπαθούμε εμείς να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες)...



Ίσως θα έπρεπε να πιέσουμε πολύ για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, διότι θα έλυνε άπαξ δια παντός πάρα πολλά προβλήματα.



Αντώνης Μάγγος

συνάντηση στις 26/2/2009 με τον ΓΓ του ΥΕΝ

Εχθές 26/2/2009 συναντηθήκαμε με τον Γενικό Γραμματέα του ΥΕΝ, και συζητήσαμε ορισμένα προβλήματα του κλάδου.

Συμφωνήσαμε να δρομολογηθούν τα εξής:
• Να συσταθεί επιτροπή για την «επικαιροποίηση» του νόμου 2743/99, και να αντιμετωπιστούν δυσλειτουργίες στην εφαρμογή του νόμου, προθεσμίες, κλπ
• Λόγω της κρίσης, να μειωθούν οι κατά νόμον υποχρεωτικές ημέρες ναύλωσης σε 240, εφόσον συμπεριλαμβάνεται το 2009 στην εξεταζόμενη (προς θεώρηση) πενταετία.
• Να δημιουργηθεί (επιτέλους) ανεξάρτητη διεύθυνση θαλάσσιου τουρισμού, που θα ασχολείται αποκλειστικά με τα θέματα που αφορούν τον κλάδο μας.
• Να επανεξεταστεί το θέμα των GMDS στα παλιά σκάφη.
• Να βρεθεί λύση με το πρόβλημα των χρημάτων που πληρώνουμε στα λιμεναρχεία, και λόγω κατάργησης των ειδικών λογαριασμών μας αναγκάζουν να τρέχουμε στις Εφορίες για ποσά πχ 0,88 ευρώ, με ότι συνεπάγεται αυτό (ταλαιπωρία, κόστος, χρόνος, κλπ)...
• Να τροποποιηθεί ο νόμος περί ΝΕΠΑ εταιρειών, και να αλλάξει η προθεσμία του εξαμήνου που δημιουργεί πολλές επιπλοκές και ταλαιπωρία-γραφειοκρατία, και να γίνει το διάστημα 18 μηνών, που θα έλυνε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε αυτήν την στιγμή.
• Να προχωρήσει η πιστοποίηση των διπλωμάτων ιστιοπλοΐας, των κυβερνητών ιστιοπλοϊκών σκαφών, κλπ.

Δεν νομίζω να ξέχασα κάτι από αυτά που συμφωνήσαμε. Ο γραμματέας μας, κράτησε σημειώσεις, και περιμένω να μου τις στείλει για να ξεκινήσουμε τις ενέργειες.

Το κλίμα ήταν πολύ καλό, καλύτερο απ ότι περίμενα, ο γενικός γραμματέας του ΥΕΝ έδειξε ότι είναι πολύ έξυπνος άνθρωπος, καταλαβαίνει περισσότερα από όσα του λες, και γνωρίζει πως να προτείνει λύσεις και να αντιμετωπίζει τα προβλήματα. Τελικά, δεν είναι τυχαίο, που είναι μακροβιότατος στην θέση του.

Ένα θέμα που μας είχε απασχολήσει στο παρελθόν, και έγινε σαφές (από την συζήτηση με τον Γ.Γ. του ΥΕΝ) ότι πρέπει να μας απασχολήσει πιο πολύ, είναι το να πιέσουμε το ΝΕΕ για τα θέματα του κλάδου μας, διότι αυτοί (υποτίθεται ότι) είναι η φωνή του κλάδου μας προς το ΥΕΝ!!!

Συνάδελφοι, κάθε σκάφος μας πληρώνει 55,00 ευρώ τον χρόνο στο ΝΕΕ, με κάθε νηολόγηση σκάφους πληρώνουμε 95,00 ευρώ σε αυτούς, με κάθε καινούργια εταιρεία που ιδρύουμε πληρώνουμε εισφορές σαν έκτακτα μέλη (μέχρι να αγοράσουμε το πρώτο σκάφος της επιχείρησης), πληρώνουμε για την επωνυμία, για βεβαιώσεις για την Εφορία, κλπ, αλλά ουδέποτε έχουν ζητήσει την άποψη μας για τα προβλήματα του κλάδου, και υποτίθεται ότι μας εκπροσωπούν.

Πρέπει να κινηθούμε και προς αυτήν την κατεύθυνση, για να πιάσουν τόπο τα χρήματα που τους δίνουμε.

Αντώνης Μάγγος, μέλος Δ.Σ.

Saturday, February 21, 2009

η γραφειοκρατία σε όλο της το μεγαλείο!!! ΥΕΝ ΔΘΣ

Νικόλαος Μάζης του Γεωργίου 9 Φεβρουαρίου 2009


Προς κάθε ενδιαφερόμενο-ΣΙΤΕΣΑΠ

Την 26η Ιανουαρίου 2009 αγόρασα το σκάφος ΦΥΓΗ ΝΠ 7590 που μετονομάστηκε σε ΣΕΦΗ VIII.
Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης εκμεταλλευόταν το σκάφος σαν επαγγελματικό, σύμφωνα με τον νόμο 2743/99.
Επειδή εγώ δεν είχα πρόθεση να εκμεταλλευτώ το σκάφος σαν επαγγελματικό, κατέβαλλα τον αναλογούντα ΦΠΑ.
Το σκάφος είναι 9,85 μέτρα μήκους, και σαν σκάφος αναψυχής πλέον, πρέπει να εκδοθεί η σχετική άδεια εκτέλεσης πλόων από την αρμόδια Υπηρεσία του λιμεναρχείου Πειραιά.

Το έγγραφο Εθνικότητος και το πιστοποιητικό καταμέτρησης σαν «είδος» σκάφους, αναφέρουν την αρχική χρήση του σκάφους από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες, και χαρακτηρίζουν το σκάφος σαν Επαγγελματικό Τουριστικό.

Γι αυτόν τον λόγο, η αρμόδια υπηρεσία του λιμεναρχείου Πειραιά αρνήθηκε να μου εκδώσει την σχετική άδεια εκτέλεσης πλόων, και ζήτησαν πρώτα να αλλάξουμε τον χαρακτηρισμό στο Έγγραφο Εθνικότητος.

Για να επανεκδοθεί Έγγραφο Εθνικότητος με τον χαρακτηρισμό σαν Ιδιωτικό σκάφος αναψυχής (με κόστος περίπου 160 ευρώ), πρέπει πρώτα να αλλάξει ο χαρακτηρισμός στο πιστοποιητικό καταμέτρησης (με άγνωστο προς το παρόν σε εμένα κόστος), και για να αλλάξει η ΔΕΕΠ τον χαρακτηρισμό αυτόν, ζήτησαν να προσκομίσω την ανάκληση της επαγγελματικής άδειας του προηγούμενου ιδιοκτήτη.

Είχαμε προνοήσει, και είχαμε πάρει σχετική εξουσιοδότηση από τον πωλητή, και εξουσιοδότησα κι εγώ με την σειρά μου τον κύριο Εμμανουήλ Αθανασιάδη για να αναλάβει όλο αυτό το τρέξιμο, διότι όπως καταλαβαίνει κάθε γνωστικός άνθρωπος, δεν μπορώ να τρέχω από Υπηρεσία σε Υπηρεσία και να αφήσω όλες μου τις δουλειές. Όπως λέει κάποιος γνωστός μου από την Άμφισσα, έχουμε πολύ μαλλί να ξάνουμε μέχρι να πάρουμε το πολυπόθητο έγγραφο εκτέλεσης πλόων.

Ο κύριος Αθανασιάδης, την 02 Φεβρουαρίου 2009 με αριθμό πρωτοκόλλου 330, κατέθεσε για λογαριασμό μου σχετική αίτηση στην Υπηρεσία του ΥΕΝ/ΔΘΣ τμήμα Δ (θαλασσίου τουρισμού) (εξουσιοδοτημένος και από εμένα που είμαι κύριος του σκάφους, και του πωλητή στον οποίον ανήκε η επαγγελματική άδεια), και ο αρμόδιος υπάλληλος που παρέλαβε την αίτηση, κύριος Βισκαδούρος, είπε πως αδυνατεί να εκδώσει την σχετική ανάκληση της επαγγελματικής άδειας, παρά μόνο υπό 2 προϋποθέσεις:
• Είτε να περιμένω ένα μήνα, και να λήξει η άδεια αυτεπάγγελτα, και μετά η Υπηρεσία να ενεργήσει τις διαδικασίες ανάκλησης της!!!
• Είτε να κάνω έναρξη (!!!) επιτηδεύματος, να κάνω αίτηση να εκδοθεί επαγγελματική άδεια στο όνομα μου, και μετά να ζητήσω την ανάκληση της άδειας!!!

Ο κύριος Βισκαδούρος μας είπε πως σύμφωνα με τον νόμο 2743/99 δεν δύναται να προβεί πιο σύντομα στην ανάκληση της άδειας. Ο νόμος 2743/99 όντως προβλέπει πως εάν ο νέος ιδιοκτήτης δεν ζητήσει την αντικατάσταση της άδειας, η άδεια ανακαλείται μετά από 30 ημέρες. Πουθενά όμως δεν λέει, ότι εφ όσον ο νέος ιδιοκτήτης δηλώσει την επιθυμία του να μην συνεχίσει την επαγγελματική δραστηριότητα του σκάφους, η Υπηρεσία θα περιμένει 30 ημέρες μέχρι να ενεργήσει αυτεπάγγελτα!!!

Ως προς τον δεύτερο τρόπο που πρότεινε ο κύριος Βισκαδούρος, τι να πω? Είναι δυνατόν να μου προτείνουν να κάνω εικονική έναρξη εργασιών, με ότι συνεπάγεται αυτό σε κόστος και σε χρόνο, για να ενεργήσουν πιο γρήγορα από τον αποχαρακτηρισμό του σκάφους μου από επαγγελματικό?

Όπως καταλαβαίνετε εγώ δεν γνωρίζω τους νόμους, γι αυτό απευθύνθηκα στον κύριο Μάγγο Αντώνη, που ασχολείται με αυτές τις διαδικασίες, και μίλησε εκ μέρους μου με τον κύριο Βισκαδούρο, σήμερα 9/2/2009.

Ο κύριος Βισκαδούρος ενώ αρχικά επέμεινε ότι έτσι προβλέπει ο νόμος, στο τέλος παραδέχτηκε πως ο νόμος δεν λέει τέτοια πράγματα, απλώς η Υπηρεσία τους, αποφάσισε να αντιμετωπίσει έτσι τις παρόμοιες περιπτώσεις.

Ουδέποτε ζήτησαν την γνώμη του αρμόδιου Σωματείου (ΣΙΤΕΣΑΠ) ή την γνωμοδότηση του Ναυτικού Επιμελητηρίου, ούτε υπάρχει κάποια σχετική εγκύκλιος, ούτε έστω κάποια γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου του ΥΕΝ. Χωρίς να αναρωτηθούν για τις συνέπειες σε ταλαιπωρία στον πολίτη, σε κόστη, σε καθυστερήσεις κλπ, κατέληξαν σε αυτήν την πρακτική που αναφέρω στην παρούσα επιστολή διαμαρτυρίας.

Αν και είναι ξεκάθαρο, για να γίνει πλήρως κατανοητό, εάν μετά από έναν μήνα ξεκινήσει η διαδικασία αποχαρακτηρισμού, και εν συνεχεία ακολουθήσω όλα τα στάδια της γραφειοκρατίας για την έκδοση της πολυπόθητης άδειας εκτέλεσης πλόων, είναι βέβαιο ότι πολύ δύσκολα θα είμαι σε θέση να κινήσω και να χρησιμοποιήσω καθ οιονδήποτε τρόπο το σκάφος, πριν περάσουν 2 μήνες από την στιγμή της αγοράς.

Με λύπη μου λοιπόν διαπιστώνω πως το τέρας της γραφειοκρατίας αντί να καταπολεμηθεί, έχει γίνει πολύ πιο μεγάλο και δυνατό, και δεν ξέρω με ποιο τρόπο να αντιδράσω.

Ζητώ την βοήθεια του ΣΙΤΕΣΑΠ, καθώς και κάθε άλλου οργάνου ασχολείται με τα επαγγελματικά σκάφη, γιατί εάν ήταν γνωστή εκ των προτέρων όλη αυτή η ταλαιπωρία, δεν θα αγόραζα ποτέ ένα πρώην επαγγελματικό σκάφος. Αυτό θα έχει προφανείς επιπτώσεις σε όλο τον κλάδο σας.

Μετά τιμής




Νικόλαος Μάζης


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΕΝ




ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΣΙΤΕΣΑΠ σχετικά με την απάντηση του ΥΕΝ

Σήμερα (20-2-2009) στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΛΦΑ, είχανε σαν πρώτη είδηση στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, το θέμα της γραφειοκρατίας, αναφέροντας διάφορα παραδείγματα...

Άκουγα τα διάφορα ρεπορτάζ που είχε ο τηλεοπτικός σταθμός, και κουνούσα πικρά το κεφάλι μου.

Σήμερα παρελήφθη η απάντηση του ΥΕΝ για την καταγγελία του κύριου Μάζη. Ο κύριος Μάζης μου την έφερε προσωπικά στο γραφείο μου, ουσιαστικά αποδεχόμενος την μοίρα του ότι θα πρέπει να περιμένει μέχρι να πάρει τα έγγραφα του.

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής ανακουφίστηκα, διότι ο πελάτης μου πείστηκε πως δεν κάναμε εμείς κάποιο λάθος, αλλά βεβαιώθηκε ότι είναι απλώς θύμα της γραφειοκρατίας.

Σχετικά με την απάντηση του ΥΕΝ, ότι και να σχολιάσω θα είναι λίγο. Επιβεβαιώνουν πλήρως αυτά που εξ αρχής είπα στον πελάτη μου.
Η Υπηρεσία κάνει αυθαίρετη ερμηνεία του νόμου, και την εφαρμόζει αδιαφορώντας για τις συνέπειες που έχει στον νέο ιδιοκτήτη του σκάφους.

Η πρώτη παράγραφος της απάντησης του ΥΕΝ βασίζεται στις παραγράφους 5, 6 και 7 του άρθρου 2 του Ν2743/99. Όμως αυτές οι παράγραφοι αφορούν τον τρόπο που παύει η ισχύς της επαγγελματικής άδειας, εφ όσον ο νέος ιδιοκτήτης (που επιθυμεί την συνέχιση της επαγγελματικής εκμετάλλευσης του σκάφους) δεν ενεργήσει τα δέοντα στον χρόνο που ορίζει ο νόμος. Δεν καταργεί το δικαίωμα του αγοραστή ενός σκάφους, να δηλώσει πριν την παρέλευση του διαστήματος των 30 ημερών την επιθυμία του να μην συνεχίσει να εκμεταλλεύεται το σκάφος σαν επαγγελματικό!!! Πουθενά δεν αναφέρεται πως ο νέος ιδιοκτήτης του σκάφους δεν μπορεί να αιτηθεί την ανάκληση της άδειας νωρίτερα από το διάστημα των 30 ημερών. Οι υπάλληλοι του ΥΕΝ που εφαρμόζουν τον νόμο, άλλα διαβάζουν, και άλλα καταλαβαίνουν...

Στην δεύτερη παράγραφο της απάντησης του ΥΕΝ, προτείνουν ότι ο πωλητής θα έπρεπε να ζητήσει την ανάκληση της άδεια του σκάφους πριν την μεταβίβαση του σκάφους στον αγοραστή, Ως γνωστόν η μεταβίβαση δεν γίνεται με την υπογραφή του συμφωνητικού, αλλά την στιγμή της μεταγραφής της κυριότητας στα Νηολόγια. Φυσικά δεν έχουν κάνει τον κόπο να αναρωτηθούν τι φορολογικές συνέπειες θα είχε μια τέτοια ενέργεια στον πωλητή! Ο πωλητής μεταβιβάζει ένα επαγγελματικό σκάφος, το οποίο ο αγοραστής θέλει να το χρησιμοποιήσει από εδώ και στο εξής σαν ιδιωτικό. Εάν έπρεπε πρώτα να αιτηθεί την ανάκληση της άδειας, αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα την παύση ισχύος της άδειας πριν την αλλαγή της κυριότητος του σκάφους, με συνέπεια αντί να οφείλει να πληρώσει ο αγοραστής τον ΦΠΑ αγοράς του σκάφους, ο ΦΠΑ θα βαρύνει τον πωλητή σαν ΦΠΑ αυτοπαράδοσης με ημερομηνία γέννησης αυτής της υποχρέωσης, την ημέρα της παύσης ισχύος της άδειας.

Επίσης, για το διάστημα των ημερών που θα μεσολαβούσαν μέχρι την οριστική μεταβίβαση του σκάφους, ο πωλητής θα βαρύνεται με τεκμήριο διαβίωσης. Μην νομίζετε ότι η ανάκληση της άδειας σε μια τέτοια περίπτωση θα έβγαινε αυθημερόν!
Βέβαια, με την παντελή άγνοια των συνεπειών αυτών που προτείνουν, καθοδηγούν με την απάντηση τους κάποιον επαγγελματία που θέλει να πουλήσει το σκάφος του σε έναν ιδιώτη, στην καταβολή του ΦΠΑ από αυτόν και όχι από τον αγοραστή, και σε φορολογικές περιπέτειες άδικων τεκμηρίων.

Στην τρίτη και στην τέταρτη παράγραφο της απάντησης του ΥΕΝ, επιβεβαιώνουν με την απάντηση τους ότι ενημέρωσαν προφορικά (και μάλιστα του ζήτησαν να υπογράψει ότι ενημερώθηκε!!!) τον κύριο Αθανασιάδη, συνεργάτη του γραφείου μου, και του υπέδειξαν ότι για να αποφύγουμε την αναμονή των 30 ημερών, θα έπρεπε ο κύριος Μάζης αντί να ζητήσει την παύση της ισχύος της επαγγελματικής άδειας, να ζητήσει πρώτα την αλλαγή των στοιχείων της άδειας στο όνομα του, και μετά να ζητήσει την ανάκληση της.
Για να συμβεί κάτι τέτοιο, θα έπρεπε ο κύριος Μάζης να υποβάλλει εκτός των άλλων δικαιολογητικών, έναρξη εργασιών σαν εκμεταλλευτής τουριστικών σκαφών άνευ πληρώματος!!! Δηλαδή θα έπρεπε να εγγραφεί στο Ναυτικό Επιμελητήριο σαν επιτηδευματίας, στο ΤΕΒΕ, να κάνει επαγγελματική μίσθωση κάποιου επαγγελματικού χώρου σαν έδρα της υποτιθέμενης ατομικής του επιχείρησης, να προσλάβει λογιστή για την θεώρηση βιβλίων και στοιχείων στην ΔΟΥ, και μετά να ζητήσει την αλλαγή των στοιχείων της άδειας...
Σύμφωνα με την υπόδειξη του ΥΕΝ, αφού όλα τα προηγούμενα θα είχαν συμβεί, θα ζητούσε την παύση ισχύος της άδειας, και θα έπρεπε να κάνει την αντίστροφη διαδικασία, ενώ εν τω μεταξύ θα έπρεπε να εξηγήσει στην ΔΟΥ γιατί μέσα σε 5-10 μέρες έκανε διακοπή.
Καταλαβαίνετε όλοι την ταλαιπωρία, το κόστος, αλλά και τον χρόνο που θα απαιτούσε μία τέτοια «παράλογη» διαδικασία. Οι 30 ημέρες αναμονής φαντάζουν σαν πταίσμα μπροστά σε όλα αυτά!!!
Αλλά όπως είπα σε προηγούμενο σχόλιο, οι υπάλληλοι του ΥΕΝ δεν αναλογίζονται τις συνέπειες των πράξεων τους και ελαφρά τη καρδία προτείνουν «λύσεις», αντί να κάνουν το προφανές:
Ο νέος ιδιοκτήτης ενός σκάφους που ήταν επαγγελματικό από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη, δια αιτήσεως του δηλώνει ότι δεν επιθυμεί να συνεχίσει την άδεια του προηγούμενου, και αιτείται την ανάκληση της και ικανοποιείται το αίτημα του άμεσα κι όχι να ξεκινάει η διαδικασία ένα μήνα αργότερα!!! Αυτό κάναμε εμείς, αλλά αντιμετωπίσαμε όλα αυτά που περιγράφουμε πιο πάνω.

Απορώ πως ενώ έγραψε ο κύριος Μάζης μια ολόκληρη καταγγελία, απασχολήθηκε το ΥΕΝ για να απαντήσει, απασχολούμαι τώρα για να εξηγήσω με λεπτομέρειες τα παράλογα, και παρ' όλα αυτά, κάποιοι δεν βλέπουν το προφανές!!!

Η Πέμπτη παράγραφος, αναφέρεται στην εξουσιοδότηση που πήραμε από τον πωλητή, ένα μήνα περίπου πριν γίνει η μεταβίβαση του σκάφους, λόγω της επικείμενης μεταβίβασης. Έχω ήδη εξηγήσει γιατί δεν ήταν δυνατόν να ζητήσει ο πωλητής την ανάκληση πριν ολοκληρωθεί η μεταβίβαση. Ζητήσαμε από αυτόν να μας κάνει κάποια σχετική εξουσιοδότηση, εγκαίρως, ώστε εάν χρειαζόταν, να την έχουμε και να μην τον κυνηγάμε κατόπιν της μεταβίβασης. Είναι προφανές από όσα εξηγώ πιο πάνω, γιατί δεν την χρησιμοποιήσαμε πριν την μεταβίβαση της κυριότητας στον νέο ιδιοκτήτη.

Όπως πολύ εύστοχα σχολίασε ο κύριος Μάζης στην καταγγελία του, είχαμε πολύ μαλλί να ξάνουμε. Ο Πλοίαρχος ΛΣ Χονδρονάσιος Αθ. που υπέγραψε την απάντηση του ΥΕΝ, πιθανολογώ πως δεν αντιλαμβάνεται ότι προΐσταται μιας Υπηρεσίας που οι υπάλληλοι της πληρώνονται από τον Ελληνικό λαό για να εξυπηρετούν τους συναλλασσόμενους, και όχι να τους ταλαιπωρούν άνευ λόγου και αιτίας. Ίσως δεν αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους, δεν μπορώ να εξηγήσω την απάντηση που έστειλαν, η οποία ουσιαστικά επιβεβαιώνει πλήρως την καταγγελία, και δεν λύνει κανένα πρόβλημα, αλλά ζητάει να περιμένουμε μοιρολατρικά τον χρόνο να περάσει, για να ξεκινήσει η αυτεπάγγελτη ανάκληση της άδειας του σκάφους του κυρίου Μάζη και του κάθε κυρίου Μάζη. Άλλωστε, εάν ακολουθούσαμε τις υποδείξεις τους, και κάναμε εν τέλει μια έναρξη επιτηδεύματος προκειμένου να αιτηθεί ο κύριος Μάζης την αλλαγή των στοιχείων της άδειας στο όνομα του και μετά να αιτηθεί την ανάκληση της, εκτός του κόστους και της ταλαιπωρίας, θα περνούσε ο χρόνος έτσι κι αλλιώς.

Αφού ο κύριος Μάζης επέλεξε να καταγγείλει το γεγονός στον ΣΙΤΕΣΑΠ, ο οποίος μεσολάβησε στην καταγγελία του, κοινοποιώ τα σχόλια μου στο σωματείο σας, επί της απαντήσεως του ΥΕΝ, κατόπιν παράκλησης και επιθυμίας του κυρίου Μάζη, και εσείς θα κρίνετε εαν θα συνεχίσετε τις πιέσεις στο ΥΕΝ για να αλλάξει αυτή η αντιμετώπιση σε ανάλογες περιπτώσεις. Για να είμαι ειλικρινής, ο κύριος Μάζης είχε πρόθεση να κάνει μήνυση και να ζητάει αποζημίωση από κάθε υπεύθυνο, γιατί ενώ έχει νομίμως την πλήρη κυριότητα την νομή και την κατοχή ενός σκάφους, αυτός αδυνατεί να το χρησιμοποιήσει, διότι η γραφειοκρατία τον εμποδίζει. Τον συμβούλευσα να μην το κάνει, διότι δεν θεωρώ ότι οι υπάλληλοι του ΥΕΝ από πρόθεση κάνουν κακή (κατά την γνώμη μου) ερμηνεία και εφαρμογή του νόμου, απλώς είναι χαρακτηριστικοί Έλληνες Δημόσιοι υπάλληλοι που αδυνατούν να σκεφτούν διαφορετικά. Δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία για την εντιμότητα των υπαλλήλων της υπηρεσίας αυτής του ΥΕΝ, ούτε νομίζω ότι από πρόθεση ταλαιπωρούν τον κόσμο. Αντιθέτως, μετά από συζητήσεις μαζί τους, πιστεύω ότι νομίζουν ότι ερμηνεύουν σωστά τον νόμο, αλλά είμαι βέβαιος ότι τελικά χάνουν την ουσία του νόμου, και διαφωνώ μαζί τους με τον τρόπο που τον εφαρμόζουν.

Προτείνω λοιπόν με την σειρά μου, από τον ΣΙΤΕΣΑΠ να επιμείνει στο θέμα, να ζητήσει από την υπηρεσία του ΥΕΝ που ασχολείται με αυτά τα θέματα να ενημερωθεί και να μην συμβουλεύει τους πολίτες να κάνουν λάθος ενέργειες που θα τους βάλουν σε γραφειοκρατικές περιπέτειες, καθώς επίσης σε επόμενη παρόμοια περίπτωση να αλλάξουν τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τέτοιες περιπτώσεις, διότι πραγματικά, εάν σε έναν υποψήφιο αγοραστή ενός σκάφους μας γίνει γνωστό προκαταβολικά η ταλαιπωρία και ο χρόνος που θα απαιτηθεί για να μπορέσει να χρησιμοποιήσει το σκάφος που θα του πουλήσουμε, θα φύγει τρέχοντας...

Είναι δύσκολοι οι καιροί, η αγορά έχει κρίση, τα ναύλα δεν πάνε καλά, οι τιμές των μεταχειρισμένων σκαφών έχουν πιάσει πάτο, το 99% όσων εκμεταλλεύονται σκάφη χάνουν χρήματα αντί να κερδίζουν, και θα είναι κρίμα να χαθούν υποψήφιοι αγοραστές εξ αιτίας μακροχρόνιων γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Μετά τιμής

Αντώνης Μάγγος

Sunday, February 15, 2009

καθαριότητα της αλάνας από τον ΣΙΤΕΣΑΠ

Η εικόνα που παρουσίαζε η αλάνα, από άκρη σε άκρη, ήταν αυτή:






Το Σάββατο 14 Φεβρουαρίου, ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου, καλέσαμε τα μέλη μας να βάλουν όλοι ένα χεράκι, να καθαρίσουμε το περιβάλλον της αλάνας του Καλαμακίου.

Είναι ανάμικτα τα συναισθήματα μου από την εξόρμηση καθαριότητας του ΣΙΤΕΣΑΠ.

Κατ αρχάς, απογοήτευση από την μην συμμετοχή των μελών μας, διότι όλοι είμαστε καλοί στην κριτική, αλλά ελάχιστοι θέλουμε να κουνήσουμε το δαχτυλάκι μας για να κάνουμε εμείς κάτι.



Χαρά, γιατί έγινε μια αρχή, γιατί μαζεύτηκαν πολλές σακούλες σκουπιδιών, κι ας ήμασταν λίγοι...





Απογοήτευση γιατί εάν με μια - μιάμιση ώρα δουλειάς τόσο λίγοι άνθρωποι κάναμε τόση δουλειά, θα κάναμε θαύματα εάν ήμασταν 50 ή 100 άτομα!

Χαρά, γιατί μετά την αιμοδοσία, τα παιδιά μου είδαν ότι κάποιος πρέπει να κάνει κάτι, για να καθαρίσει ο τόπος από τις βρωμιές που κάνουμε όλοι μας, και την επόμενη φορά που θα είναι έτοιμα να πετάξουν ένα σκουπίδι, θα το σκεφτούν καλύτερα.

Ίσως για τα υπόλοιπα μέλη μας, τέτοια μαθήματα στα παιδιά τους, να τους αφήνουν αδιάφορους, αλλά για εμένα ήταν πολύ σημαντικές εκδηλώσεις, που καταγράφηκαν στο μνήμη των παιδιών μου, και το θεωρώ το πιο σημαντικό κέρδος.



Μετά από περίπου μια ώρα, έσκασαν μύτη και οι ενισχύσεις, από 10 γίναμε 11, ήρθε και η Αγγέλα, και βοήθησε κι αυτή όσο μπορούσε.



Στρωθήκαμε στην δουλειά, και ότι έβλεπε ο καθένας, μάζευε...



Κάποιος θεώρησε λογικό να χύσει στο χώμα, τα λάδια της μηχανής του σκάφους. Απίστευτος ο τύπος! Ότι και να πει κάποιος, είναι λίγο.





Χημικά, πλαστικά, άχρηστα εργαλεία, ανταλλακτικά για πέταμα, πανιά, στουπιά, ένα ατελείωτο σκουπιδαριό.



Κάποιος φιλότιμος, είχε μαζέψει τα σκουπίδια του σε σακούλες, αλλά που να τρέχει μέχρι τον κάδο, τα άφησε εκεί να τα μαζέψει ο κανένας. Έστω κι έτσι, αυτός ήταν η φωτεινή εξαίρεση.






όσα σκουπίδια κι αν μαζέψαμε, τα σκουπίδια νίκησαν την πρώτη μάχη, στο χέρι μας όμως είναι να κερδίσουμε εμείς τον πόλεμο.

Κάτι κάναμε, αλλά...



ΥΓ1. Αχ αχ η μεσούλα μου!!! Πω πω, μιάμιση ώρα σκύψε-σήκω, μιλάμε για βάρβαρο σπορ!!!
ΥΓ2. Την επόμενη φορά, πρέπει να είμαστε καλύτερα οργανωμένοι. Τσουγκράνες (γράβαλα), ίσως κάποια παλούκια που στην άκρη να έχει μύτη για να τσιμπάει από κάτω σκουπίδια για να μην σκύβουμε, καρότσια για κουβάλημα των σκουπιδιών, κλπ.

Πρόταση: Εάν για να πάρουμε άδεια καθέλκυσης, θα έπρεπε πρώτα να ελέγξει κάποιος από την μαρίνα ότι κάτω από το προς καθέλκυση σκάφος, όλα είναι καθαρά, δεν θα μπορούσε αυτό να λειτουργήσει σαν μια πίεση για λιγότερα σκουπίδια?

Sunday, February 8, 2009

τρίτο μάθημα ποδηλάτου, και ... χρυσός οδηγός

Τρίτη ουσιαστικά εξόρμηση, στην μαρίνα Δελτα Φαλήρου, για να μάθουν οι πιτσιρικάδες μου ποδήλατο... Η πρώτη συνοδεύτηκε με συνεχείς τούμπες. Η δεύτερη με αρκετές τούμπες αλλά και με προφανή πρόοδο, Η τρίτη και η φαρμακερή, σήμερα το πρωί, και πήρε αέρα ο κώλος τους!!! Βέβαια, δεν έλλειψαν και οι τούμπες, αλλά έγιναν οι εξαίρεση, και όχι ο κανόνας.










Λοιπόν, σχετικά με τον Χρυσό Οδηγό, έχουμε και λέμε:
Οι πληροφορίες καταλόγου του ΟΤΕ, είναι στον αριθμό 11888, και στοιχίζουν φθηνότερα (από σταθερό τηλέφωνο) από ότι μια ιδιωτική εταιρεία που επίσης προσφέρει (ακριβότερα) παρόμοιες υπηρεσίες στο τηλέφωνο 11880.

Θα περίμενε κανείς πως στον χρυσό οδηγό του ΟΤΕ, θα διαφημιζόταν το 11888, αλλά... δεν συμβαίνει αυτό!!! Διαφημίζεται ο ακριβότερος ιδιώτης, και παραπλανάται ο καταναλωτής.

Μάλιασε η γλώσα μου σήμερα, για να πείσω κάποιους ότι το 11880 δεν είναι του ΟΤΕ.



Saturday, February 7, 2009

πουλάκια...



στην αυλή του γραφείου μου

Αιμοδοσία του ΣΙΤΕΣΑΠ


Το γραφείου του ΣΙΤΕΣΑΠ, μετατρέπεται σε κέντρο αιμοδοσίας...



Σήμερα, Σάββατο 7 Φεβ. 09, στα γραφεία του σωματείου μας, πραγματοποιήθηκε εθελοντική αιμοδοσία.

Ο σκοπός της αιμοδοσίας, ήταν για να δημιουργηθεί μια Τράπεζα Αίματος του ΣΙΤΕΣΑΠ, ώστε όταν τα μέλη μας χρειάζονται αίμα, να μπορεί το σωματείο να βοηθήσει τα μέλη σε αυτή την δύσκολη στιγμή.

Η αρχή έγινε! Πολλά μέλη μας, αλλά και φίλοι, προσέτρεξαν να προσφέρουν το αίμα τους. Για πρώτη φορά τα πήγαμε αρκετά καλά, δυστυχώς όμως η εποχή δεν ήταν ιδιαίτερα κατάλληλη, διότι πολλοί είχαν πρόσφατα πάρει φάρμακα διότι είναι εποχή ιώσεων, και δεν έγιναν δεκτοί για την αιμοδοσία.

Δεν ξέρω το ακριβές σύνολο του αίματος που μαζεύτηκε, αλλά πιστεύω πως τελικά τουλάχιστον 25 φιάλες πρέπει να μαζεύτηκαν και να αποταμιεύτηκαν υπέρ του σωματείου μας.

Είχαμε εκφράσει την επιθυμία να δώσουμε το πρώτο αίμα για τις ανάγκες των Παλαιστίνιων, αλλά αυτό δεν θα γίνει εφικτό, λόγω των προβλημάτων στην μεταφορά του σε εκείνα τα μέρη που δυστυχώς δοκιμάζονται μικρά παιδιά και φτωχοί άνθρωποι.




Πιστεύω πως με καλύτερη ενημέρωση, επιλογή καλύτερης εποχής (άνοιξη) κλπ, θα επιτύχουμε να μαζέψουμε πολύ περισσότερο αίμα, και τα μέλη μας θα αισθάνονται περήφανοι, αλλά και ασφαλείς σε κάποια τους ανάγκη.

Την επόμενη εβδομάδα, έχουμε εθελοντική εργασία καθαρισμού της αλάνας. Ελπίζω να μαζευτούμε ακόμα περισσότεροι από σήμερα, και να δώσουμε το καλό παράδειγμα σε όλους όσους χρησιμοποιούν την αλάνα, να μην λερώνουν, και να μην αφήνουν σκουπίδια.

Αντώνης Μάγγος, μέλος του Δ.Σ του ΣΙΤΕΣΑΠ.


ΥΓ. Το κλίμα που επικράτησε κατά την διάρκεια της αιμοδοσίας, ήταν πολύ όμορφο. Αστεία, πειράγματα κλπ συνέθεσαν το κλίμα. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο από όλα, ήταν ότι πολλοί έφεραν τα παιδιά τους, και είδαν από κοντά πόσο ανώδυνο και εύκολο είναι να δώσει κάποιος το αίμα του, για να βοηθήσει κάποιον συνάνθρωπο του που το χρειάζεται. Στα νοσοκομεία, δεν έχουμε την ευκαιρία να διδάξουμε στα παιδιά μας κάτι τέτοιο, και χάρηκα πολύ που συνέβη κατά την διάρκεια της αιμοδοσίας του σωματείου μας.