Φίλες και φίλοι


Το μπλογκ αυτό είναι προσωπικό ημερολόγιο.
Δεν καταγράφω πότε έφαγα πότε ξύπνησα κλπ, αλλά τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μου κατά την περίοδο που χτίζω ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος, για οικουμενική χρήση, δηλαδή είναι προσβάσιμο σε όλους, άσχετα φυσικής ικανότητας.

Έτσι, οι άνθρωποι με κινητικές αναπηρίες θα μπορούν ισότιμα και με ασφάλεια να ταξιδεύουν με ιστιοπλοϊκό σκάφος, να συμμετέχουν σε αγώνες ιστιοπλοΐας, να κάνουν διακοπές, να κολυμπάνε σε όμορφες παραλίες και ερημικούς κόλπους, να επισκέπτονται τα νησιά και να απολαμβάνουν τις ομορφιές της θάλασσας.

Στην ιδέα αυτή είχα συνεταίρους που ήδη κουράστηκαν και την "έκαναν" με ελαφρά πηδηματάκια, αλλά και άλλους που ακόμα με στηρίζουν. Η στήριξη είναι και οικονομικής φύσης, εργασία, αλλά και ανοχή στον χρόνο που αφιερώνω σε αυτόν τον σκοπό.

Περισσότερο απ όλους θέλω να ευχαριστήσω την οικογένεια μου, που με ανέχεται και συμμετέχει στα όνειρα μου.

Υπάρχουν πολλά προσωπικά στοιχεία, τα οποία δεν έχουν άμεση σχέση με τον πιο πάνω σκοπό, αλλά συμπληρώνουν τις σκέψεις και τις δραστηριότητες μου σε σχέση με την ιστιοπλοΐα και την θάλασσα, καθώς και με τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού γενικότερα.

Κάποτε, ένας Ταϋλανδός που γνώρισα στην Παραολυμπιάδα του 2004, μου είπε πως θα περάσω φάσεις μεγάλης απογοήτευσης, θα κουραστώ, θα απελπιστώ, αλλά να μην σταματήσω τον αγώνα που ξεκίνησα... Είχε δίκιο. Ελπίζω να μην φτάσω στο σημείο τα πιο πάνω συναισθήματα που ήδη έχω νοιώσει, να με σταματήσουν.

Thursday, May 6, 2010

μα τι λέω ο τρελός...

Ο κλάδος μας χρειάζεται βοήθεια, όχι πόλεμο.


· Άμεση υπαγωγή του κλάδου μας και των επαγγελματικών αδειών στο Υπουργείο Τουρισμού, και άμεση κατάργηση της χρονοβόρας γραφειοκρατίας που βασανίζει όλους τους συναδέλφους μας

· Άμεση αναβάθμιση των υποδομών, στις υπάρχουσες μαρίνες και στα τουριστικά καταφύγια, το σημερινό χάλι που επικρατεί δεν βοηθάει την ανάπτυξη του κλάδου, αντιθέτως τον σαμποτάρει.

· Να γίνουν περισσότερες μαρίνες, ιδίως στην Αττική.

· Να χρηματοδοτηθούμε από το ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση των σκαφών και των παρεχόμενων υπηρεσιών.

· Άμεση επικαιροποίηση του νομοθετικού πλαισίου, για να λυθούν θέματα όπως του cabin charter, τις φλοτίλες, τις ημερήσιες εξορμήσεις, κλπ.

· Σοβαρή προβολή της χώρας και του θαλάσσιου τουρισμού, και σωστή παρουσία στις διεθνείς εκθέσεις.

· Διοργάνωση εκθέσεων στην χώρα μας, προκειμένου να προσκληθούν νέοι πελάτες και να προβληθεί ο κλάδος.

· Ανάθεση της διοργάνωσης των τριημέρων της Νέας Γενιάς στον κλάδο μας, και όχι στους ναυτικούς ομίλους, καθώς επίσης κάποιες αντίστοιχες πρωτοβουλίες σε όλη την Ευρώπη για αντίστοιχη δραστηριότητα με Ευρωπαίους νέους, που θα γίνουν διαφημιστές της χώρας μας, της θάλασσας και των νησιών μας, και θα είναι οι μελλοντικοί πελάτες μας.

Αντώνης Μάγγος
 
ΥΓ Να γραφτεί στα πρακτικά, θα βρεθεί κάποιος μάγκας κάποτε, που θα παρουσιάσει όλα αυτά σαν δικιά του ιδέα. Η ιδέα με τους Ευρωπαίους νέους είναι πολύ καλή ιδέα, και είναι 100% δικιά μου!!! Σήμερα το σκέφτηκα, και το προτείναμε στον Υπουργό Τουρισμού, μέσω του σωματείου.

Wednesday, May 5, 2010

big brother is watching you!!!

Τόσα χρόνια έχουμε συνηθίσει να παραβιάζονται τα δικαιώματα μας, και δεν έχουμε ποτέ αντιδράσει, το πιο πιθανόν από συνήθεια ή από άγνοια.

Όταν κάνουμε μια συμφωνία με έναν πελάτη για να νοικιάσει το σκάφος μας, κάνουμε μια εμπορική πράξη με αυτόν. Το ποιος επιβαίνει μαζί του στο σκάφος μας, είναι απόρρητο προσωπικό του δεδομένο, και κακώς κάνουμε τόσα χρόνια, και κάνουμε καταστάσεις επιβατών, και τις καταθέτουμε στις λιμενικές αρχές.

Όταν επί χούντας καθιερώθηκαν τέτοιες πρακτικές, το καθεστώς προσπαθούσε να ελέγξει ποιος εισέρχεται και ποιος εξέρχεται από την χώρα, για ευνόητους λόγους.

Σήμερα, είναι επιεικώς αστείο να μιλάμε για δήθεν προστασία των επιβαινόντων στα σκάφη μας, ότι και καλά καταγράφονται για λόγους ασφαλείας. Στην Ιταλία, στην Γαλλία, στην Αγγλία (που έχω ταξιδέψει προσωπικά και έχω ιδίαν αντίληψη) σε τι κίνδυνο βρίσκονται όσοι ταξιδεύουν με τα ιδιωτικά τους σκάφη ή με τα ενοικιαζόμενα, επειδή δεν παίρνουν απόπλους και κατάπλους? Άλλωστε η παρακολούθηση των σκαφών με ραντάρ και δορυφόρους είναι συνεχής, για λόγους αστυνόμευσης παράνομων ενεργειών όπως περιπτώσεις με ναρκωτικά ή λαθρομετανάστες. Όσες σφραγίδες και να βάλουμε σε 100 επιπλέον έγγραφα, πως σταματάνε οι σφραγίδες αυτές όσους προτίθενται να κάνουν παρανομίες? Μόνο η αστυνόμευση μπορεί να τους αποθαρρύνει.

Η καταγραφή του ποιος ταξιδεύει και με ποιόν, είναι παραβίαση των προσωπικών δεδομένων του. Όπως όταν νοικιάζουμε ένα αυτοκίνητο, δεν καταγράφεται ποιος θα ταξιδεύει μαζί μας κατά την διάρκεια της μίσθωσης, δεν μπορεί να κυκλοφορεί ένα έντυπο στα χέρια του πλοιοκτήτη, του λογιστή, των λιμενικών και των φορολογικών αρχών, καθώς και κάθε άλλου που θα επιθυμήσει να γνωρίζει ποιος ταξίδεψε, που πήγε, τι έκανε, κλπ. Είναι απόρρητα προσωπικά δεδομένα. Το ίδιο ισχύει σε κάθε σύμβαση που κάνουμε, όταν νοικιάζουμε εξοχικό, σπίτι, ξενοδοχείο, κλπ.

Αντί επιτέλους να μειωθεί η γραφειοκρατία, ετοιμάζονται να μας επιβάλλουν μια παραπάνω διαδικασία: Να θεωρούμε και τον κατάπλου, και να γίνεται ταυτοπροσωπία των επιβατών μας και στον απόπλου, και στον κατάπλου. Αυτό είναι απαράδεκτο. Όπως είναι απαράδεκτη όλη η συζήτηση που έγινε εχθές με το μέλος μας τον κύριο Κλε###κο, που με τον φόβο μην θεωρηθεί υποναύλωση εκ μέρους του πελάτη του σκάφους του, προσπαθούσαμε να τον συμβουλεύσουμε τι να κάνει, για να μην μπλέξει με την γραφειοκρατία στο μέλλον. Σήμερα, σε κάποιο νησί του Αιγαίου, μπούκαρε το λιμεναρχείο στο σκάφος του κυρίου Μπου###άνη, κι έκανε έλεγχο ταυτοπροσωπίας στους Γερμανούς τουρίστες. Γυρίσαμε στις εποχές της χούντας? Είναι αυτό περιβάλλον για τουριστική ανάπτυξη?

Έτσι θα μειωθεί η γραφειοκρατία, κι έτσι θα γίνουμε ελκυστικοί στον τουρισμό?

Μου έτυχε περίπτωση ακύρωσης ναύλου, που ο παντρεμένος πελάτης μου δεν ήθελε να καταγραφεί στο crew list, ούτε και το όνομα της φίλης του που τον συνόδευε. Για ποιόν λόγο θα πρέπει να κυκλοφορούν έγγραφα με τα πλήρη στοιχεία του, και με τα στοιχεία της φίλης του? Έκανα τον ναύλο με προσωπικό ρίσκο, δεν τον κατέγραψα στο crew list. Αλλιώς θα τον έχανα τον ναύλο.

Η λογική αφού δεν κάνεις κάτι παράνομο, τι σε πειράζει, δεν στέκει. Είναι παραβίαση δικαιωμάτων μας, και δεν πρέπει άλλο να το ανεχτούμε. Ας βάλουμε μια κάμερα στον πισινό μας, για να μας παρακολουθούν καλύτερα!! Καμία ανοχή σε επιπλέον γραφειοκρατικές διαδικασίες, και άμεση κατάργηση όσων παρανόμως ισχύουν.

Όσο πιο γρήγορα κατανοήσουμε ότι δεν είναι δυνατόν να μεσολαβεί το λιμεναρχείο για να σφραγίζει έγγραφα και άδειες για να ταξιδεύσει το σκάφος μας με τους πελάτες μας, τόσο πιο γρήγορα θα βγούμε από το τέρας της γραφειοκρατίας που θα γίνει όλο και πιο βλοσυρό. Όπως δεν μεσολαβεί η τροχαία στην ενοικίαση αυτοκινήτων, η πολεοδομία στην ενοικίαση ξενοδοχείου ή η πυροσβεστική στην ενοικίαση θέσης κάμπινγκ, κάποτε πρέπει να ασχοληθεί το λιμενικό με την αστυνόμευση των λιμένων και των θαλασσών, και όχι να αναλώνεται σε σφραγίδες σε άχρηστα έγγραφα και την παράνομη συγκομιδή στοιχείων προς αξιοποίηση.

Τι θα γίνει όταν θα σκάσει η Εφορία στους Έλληνες ή αλλοδαπούς πελάτες μας, καθώς και σε όλους τους επιβάτες έναν-έναν, για να κάνει κάποιον έλεγχο εκ των υστέρων? Ποιος θα ξανατολμήσει να νοικιάσει σκάφος?

Αύριο, θα βρεθούμε υπόλογοι εμείς, για το ποιος ταξίδεψε, που πήγε, τι έφαγε, με ποιόν κοιμήθηκε, και τι ψήφιζε! Αλλοίμονο! Άλλωστε, υποχρέωση κατάπλου έχει ο καπετάνιος. Εμείς γιατί πρέπει να πάμε για κατάπλου? Ας βρουν τον τουρίστα στην χώρα του, και να του ζητήσουν εξηγήσεις!!!

Πως καταφέρουν οι κουτόφραγκοι Γάλλοι, Άγγλοι, Ιταλοί κλπ και αστυνομεύουν τις θάλασσες τους? Γιατί εμείς πρέπει να συνεχίσουμε να ζούμε σε εποχές χούντας και να συνεχίσουμε τις πρακτικές της?

Κάποιος συνάδελφος είπε πως… εάν δεν θεωρούμε τα έγγραφα, θα έχουμε πρόβλημα με τις ασφαλιστικές. Οι ασφαλιστικές ζητάνε έγγραφα, επειδή καλώς ή κακώς υπάρχουν. Οι ασφαλιστικές των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων πως βγάζουν άκρη? Οι ασφαλιστικές σκαφών στην υπόλοιπη Ευρώπη πως τα καταφέρνουν?

Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει προστασία των προσωπικών δεδομένων μας, όταν κάνουμε μια τροχαία παράβαση, και να κυκλοφορούν έγγραφα στα χέρια διαφόρων, ποιος και με ποιόν ταξίδεψε με ένα κότερο.




Αντώνης Μάγγος


ΥΓ.
Να σημειώσω επίσης πως… στα μικρά σκάφη αναψυχής, έχει προ πολλού καταργηθεί η υποχρέωση απόπλου, κατάπλου και κατάστασης επιβατών, και μικρά σκάφη θεωρούνται όσα σκάφη είναι μέχρι 12 μέτρα.
Οι λόγοι εθνικής ασφάλειας, οι λόγοι ασφάλειας των ανθρώπων που ταξιδεύουν στην θάλασσα, ο έλεγχος προκειμένου να εξασφαλιστούν οι ασφαλιστικές εταιρείες, ή όποιος άλλος λόγος τέλος πάντων μπορεί να υπάρχει για αυτήν την «παράνομη» διαδικασία στα νοικιάρικα σκάφη, πως ικανοποιούνται στα ιδιωτικά σκάφη?

Για να το κάνω πιο λιανά: Εάν καλέσω 2-3-5 φίλους μου στο ιδιωτικό μου σκάφος, σε τι διαφέρουν από όσους θα καλέσω στο σκάφος που νοίκιασα? Το δε παραμύθι περί υποναύλωσης, πως ελέγχεται εάν εγώ πάρω το κάτι τις μου από τους φίλους που θα καλέσω στο ιδιωτικό μου σκάφος, ενώ ψάχνουν και ασχολούνται να ελέγξουν τι κάνει αυτός που νοικιάζει το σκάφος μας?

Δεδομένου ότι όλοι ξέρουμε πως… πολλά ιδιωτικά σκάφη με Ελληνική ή ξένη σημαία, στην πραγματικότητα νοικιάζονται στην ζούλα! Ξέρετε πόσες αγγελίες υπάρχουν στην Αγγλία και στην Γερμανία (και όχι μόνο) που προσκαλούν ενδιαφερόμενους να ταξιδέψουν στην Ελλάδα με ιδιωτικό σκάφος συμπατριώτη τους, «μοιραζόμενοι» τα έξοδα?

Κάποιος θα αναρωτηθεί, τι θα συμβεί εάν κάποιο σκάφος πάθει ένα ατύχημα, και υπάρξουν ναυαγοί… Θα απαντήσω: Ότι ακριβώς θα συμβεί εάν πάω εγώ με κάποιους φίλους για ορειβασία και συμβεί μια κατολίσθηση, κάποια χιονοστιβάδα μας παρασύρει, ότι συμβαίνει με ένα γκρουπ κυνηγών που θα χαθεί και δεν θα επιστρέψει στον προγραμματισμένο χρόνο, ότι θα συμβεί εάν καεί το αυτοκίνητο μας και βρεθούν μέσα κάποιοι απανθρακωμένοι άνθρωποι… Ίσα ίσα που εμείς στα επαγγελματικά μας σκάφη, έχουμε επιπλέον σωστικά, ειδικά vhfs με distress, epirbs, και κάθε είδους εξοπλισμό ασφαλείας, που στα σκάφη αναψυχής, στα αυτοκίνητα, στο κυνήγι κλπ δεν υπάρχουν!

Άλλωστε, η εταιρεία ενοικιάσεως σκάφους έχει τα στοιχεία του πελάτη της, τηλέφωνα επικοινωνίας, τηλέφωνα ανάγκης κλπ. ενώ στα σκάφη αναψυχής κανένας δεν γνωρίζει τι κάνεις…

Ξέρω πως σαν θέμα, δεν έχει ξαναπέσει ποτέ στο τραπέζι, αλλά πρέπει άμεσα να καταλάβουμε την σοβαρότητα του, και να κάνουμε τις κατάλληλες ενέργειες για να μην είμαστε στον μεσαίωνα της γραφειοκρατίας και της παρανομίας.

Tuesday, May 4, 2010

Γιατί να την πληρώσω μόνο εγώ?

Είμαι 48 ετών. Μέχρι τα 20μου, έκανα διάφορες δουλειές του ποδαριού, ανασφάλιστος. Από τον Νοέμβρη του 1982 γράφτηκα στο ΙΚΑ. Γύρω στο 1991 απόκτησα δικιά μου επιχείρηση, και γράφτηκα στο ΤΕΒΕ. Μετά, γύρω στο 1995 ξαναβρέθηκα για ένα χρόνο στο ΙΚΑ, και μετά ξανά στο ΤΕΒΕ, μέχρι σήμερα.


Όταν ξεκίνησα στο ΙΚΑ, έπαιρνα μισθό περίπου 25 χιλιάδες δραχμές, που είχαν μια αντίστοιχη αγοραστική αξία με τα σημερινά 600-700 ευρώ. Τότε ο πληθωρισμός έτρεχε με 15- 20% τον χρόνο, η δραχμή υποτιμήθηκε 2-3 φορές, και διολίσθαινε σαν τρελή σε σχέση με τα ξένα νομίσματα.

Πλήρωνα και ότι αναλογούσε στο ΙΚΑ και στο ΤΕΒΕ, πάντα!

Όσα πλήρωνα και εξακολουθώ να πληρώνω τόσα χρόνια, θα τα βάλουν σε ένα τσουβάλι, και θα βγάλουν υποτίθεται έναν μέσο όρο, με την μόνη διαφορά ότι η ονομαστική αξία όσων πλήρωνα τότε, σε σημερινά χρήματα θα φαίνονται σαν ψίχουλα, και θα ρίξουν τον μέσο όρο όσων πλήρωσα, βάση του οποίου θα υπολογίσουν την σύνταξη μου, όποτε τελικά την πάρω, σε 15-20 χρόνια, εάν εξακολουθούν μέχρι τότε να υπάρχουν συντάξεις…

Είναι ξεκάθαρη κλοπή, αλλά δεν είναι η μόνη.

Τα χρήματα που πλήρωσα τόσα χρόνια, φαγώθηκαν με κάθε τρόπο, με τα χρήματα μου πληρώθηκε ένας στρατός από συνταξιούχους που ποτέ δεν πλήρωσαν τίποτα ή πλήρωσαν ελάχιστα, βγήκαν στην σύνταξη σε πολύ νεώτερη ηλικία από ότι θα βγω εγώ, πήραν πολύ μεγαλύτερη σύνταξη από όση θα πάρω εγώ, και δεν μπορώ να υπολογίσω πόσα φάγανε στις διάφορες υπερκοστολογήσεις εξοπλισμών, φαρμάκων, μαϊμού αναπηρικών συντάξεων, διοικητικών συμβουλίων και υπαλλήλων που συντηρήθηκαν με τα δικά μου χρήματα, κλπ. Εγώ πλήρωσα τις συντάξεις παλιννοστούντων, εγώ όσους θεωρήθηκαν ότι έκαναν εθνική αντίσταση, με τα δικά μου χρήματα έκανε κοινωνική πολιτική ο κάθε πολιτικός που ήθελε να εξαγοράσει ψήφους, να βολέψει δικούς του, να κάνει λαϊκισμό.

Κι εγώ είμαι αυτός, που θα πάρει από τα τρία το μακρύτερο στο τέλος, εάν ποτέ θα φτάσω σε ηλικία συνταξιοδότησης. Πόσο μαλάκας είμαι τελικά?

Θα το σκεφτώ πολύ εάν θα ξαναπληρώσω ΤΕΒΕ, ΚΛΕΒΕ ή ότι άλλο μου πουν. Ακόμα κι ένας μαλάκας σαν κι εμένα, κάποτε θα ξυπνήσει, δεν πάει άλλο!

Για να ξαναπληρώσω, έχω κάποιους όρους:

• Όποιος ή όποια είναι ήδη συνταξιούχος, ενώ δεν έχει την ηλικία που εγώ θα συνταξιοδοτηθώ, να σταματήσει άμεσα να παίρνει σύνταξη. Εάν για εμένα το όριο ηλικίας καταλήξει στα 67 ή στα 70, όποιος μικρότερος από τα 70 παίρνει σύνταξη, να σταματήσει εδώ και τώρα να την λαμβάνει. Εγώ γιατί να δουλέψω μέχρι τα 70 μου, λόγω της κρίσης, και αυτός να κάθεται στα 50 του, ή στα 60 εν μέσω κρίσης? Επειδή είχε στοιχειοθετήσει το δικαίωμα? Και τα δικά μου τα δικαιώματα που πήγαν? Γιατί να είμαι εγώ ο μοναδικός μαλάκας της ιστορίας?

• Όποιος ενώ είναι συνταξιούχος, εργάζεται ή έχει μετοχές ή μερίσματα σε επιχειρήσεις, ή έχει ακίνητα και εισπράττει ενοίκια, και εσοδεύει τέλος πάντων με οποιονδήποτε τρόπο με εισοδήματα πάνω από 1500 ευρώ, να μην ξαναπάρει σύνταξη όσο διαρκεί η "κρίση". Γιατί να εσοδεύει κάποιος, ο οποίος έχει κριθεί ως συνταξιούχος ενώ εγώ δεν θα πάρω σύνταξη, και οι δικές μου κρατήσεις θα καταλήγουν στην τσέπη του? Στερεί θέσεις εργασίας από μη συνταξιούχους, οικονομικούς πόρους από μη συνταξιούχους, ενώ εμείς οι μη συνταξιούχοι καλούμαστε να πληρώνουμε τις συντάξεις του.
• Όσοι παραμείνουν συνταξιούχοι, να παίρνουν την σύνταξη τους που θα ξαναυπολογιστεί με τον ίδιο τρόπο, που θα υπολογιστεί η δικιά μου! Με ποιά λογική η δικιά τους σύνταξη να υπολογίζεται με άλλον τρόπο, από αυτόν που θα υπολογιστεί η δικιά μου? Σήμερα έχουμε κρίση, δεν ξέρουμε τι θα έχουμε σε 15 ή σε 20 χρόνια που εγώ θα συνταξιοδοτηθώ! Τώρα είναι το πρόβλημα. Γιατί να πληρώνονται αυτοί με το "παλιό" σύστημα, κι εγώ θα πληρωθώ με το "καινούργιο"?
• Επειδή ντε φάκτο όσοι μας κυβέρνησαν απέτυχαν στο να μην βρεθεί η χώρα σε αυτήν την κατάσταση, να μην δικαιούνται καμίας σύνταξης ως πρώην βουλευτές, υπουργοί, δήμαρχοι κλπ. Ας έκαναν καλύτερα την δουλειά τους, να μην βρισκόμασταν σε αυτό το χάλι. Ο δε μισθός τους, τα επιδόματα τους, και κάθε τους δικαίωμα να ψαλιδιστεί. Να σταματήσει εδώ και τώρα κάθε χρηματοδότηση κομμάτων, αθλητικών διοργανώσεων, να κοπούν οι στρατιωτικοί εξοπλισμοί άμεσα, να ακυρωθούν οι ήδη υπάρχουσες παραγγελίες όπλων τώρα, λόγω κρίσης.
• Σε κάθε νοσοκομείο, ιατρείο του ΙΚΑ, κλπ να βρεθούν και να κατασχεθούν όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία και οι καταθέσεις, όσων τα έχουν πάρει. Με συνοπτικές διαδικασίες, βάσει της ανωτέρας βίας που βρισκόμαστε. Έχουμε οικονομικό πόλεμο, έτσι δεν μας λένε? Ε λοιπόν, με έκτακτα στρατοδικεία όπως σε καιρό πολέμου, να απονεμηθεί δικαιοσύνη.
• Κάθε αγρότης που συνεχίζει να κάνει αγροτικές εργασίες, δεν μπορεί να παίρνει συντάξεις από τον ΟΓΑ, ενώ πουλάει προϊόντα, παίρνει επιδοτήσεις κλπ. Ούτε η γυναίκα του να παίρνει επιδοτήσεις, για τις δουλειές που κάνει αυτός! Οι πονηρήδηδες όλοι, αφού πάρουν την σύνταξη, βάζουν και καλά τις γυναίκες τους να φαίνονται αγρότισες, που και καλά τόσα χρόνια έκαναν οικειακά... Να καταργηθούν εδώ και τώρα τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα στρατιωτικών, δικαστικών και άλλων προνομιούχων, δεν μπορεί να δικαιούται άλλα η ανύπαντρη κόρη τους, σε σχέση με την δικιά μου. Τι είναι αυτά τα αίσχη?
• Να ενοποιηθούν όλα, ΤΕΒΕ, ΚΛΕΒΕ, ΙΚΑ, ΣΥΚΑ, κλπ για να μην πληρώνουμε τόσα λειτουργικά έξοδα, συμβούλια, τεμπέληδες, κλπ.

Αλλιώς, γιατί να πληρώνω? Αφού δεν την βγάζουμε, και δεν πρόκειται να δω ούτε μια δεκάρα από όσα πλήρωσα τόσα χρόνια, κι από όσα θα πληρώσω από εδώ και πέρα.

Η χρεοκοπία είναι ήδη εδώ, και το να κόβουν τους μισθούς και τα εισοδήματα από όσους εργάζονται, τα δικαιώματα τους να καταλήγουν στο Καιάδα, ενώ ταυτοχρόνως όσοι χρέωσαν την χώρα να συνεχίσουν να έχουν κεκτημένα δικαιώματα από το παρελθόν, δεν είναι λογικό!