Φίλες και φίλοι


Το μπλογκ αυτό είναι προσωπικό ημερολόγιο.
Δεν καταγράφω πότε έφαγα πότε ξύπνησα κλπ, αλλά τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μου κατά την περίοδο που χτίζω ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος, για οικουμενική χρήση, δηλαδή είναι προσβάσιμο σε όλους, άσχετα φυσικής ικανότητας.

Έτσι, οι άνθρωποι με κινητικές αναπηρίες θα μπορούν ισότιμα και με ασφάλεια να ταξιδεύουν με ιστιοπλοϊκό σκάφος, να συμμετέχουν σε αγώνες ιστιοπλοΐας, να κάνουν διακοπές, να κολυμπάνε σε όμορφες παραλίες και ερημικούς κόλπους, να επισκέπτονται τα νησιά και να απολαμβάνουν τις ομορφιές της θάλασσας.

Στην ιδέα αυτή είχα συνεταίρους που ήδη κουράστηκαν και την "έκαναν" με ελαφρά πηδηματάκια, αλλά και άλλους που ακόμα με στηρίζουν. Η στήριξη είναι και οικονομικής φύσης, εργασία, αλλά και ανοχή στον χρόνο που αφιερώνω σε αυτόν τον σκοπό.

Περισσότερο απ όλους θέλω να ευχαριστήσω την οικογένεια μου, που με ανέχεται και συμμετέχει στα όνειρα μου.

Υπάρχουν πολλά προσωπικά στοιχεία, τα οποία δεν έχουν άμεση σχέση με τον πιο πάνω σκοπό, αλλά συμπληρώνουν τις σκέψεις και τις δραστηριότητες μου σε σχέση με την ιστιοπλοΐα και την θάλασσα, καθώς και με τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού γενικότερα.

Κάποτε, ένας Ταϋλανδός που γνώρισα στην Παραολυμπιάδα του 2004, μου είπε πως θα περάσω φάσεις μεγάλης απογοήτευσης, θα κουραστώ, θα απελπιστώ, αλλά να μην σταματήσω τον αγώνα που ξεκίνησα... Είχε δίκιο. Ελπίζω να μην φτάσω στο σημείο τα πιο πάνω συναισθήματα που ήδη έχω νοιώσει, να με σταματήσουν.

Tuesday, May 31, 2011

τάξις και ηθική

Η θάλασσα είναι ουσιαστικά σαν ξέφραγο αμπέλι, και προκειμένου να περνάει ένα μήνυμα ελέγχου και ασφάλειας, εδώ και χρόνια έχουν καθιερωθεί γραφειοκρατικές διαδικασίες και θεώρηση εγγράφων που παραβιάζουν άμεσα την ελεύθερη μετακίνηση και τα προσωπικά δεδομένα όσων ταξιδεύουν με τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής και τα επαγγελματικά.

Παρά τις ενίοτε αντίξοες καιρικές συνθήκες, δεν έχουμε τραυματισμούς ή θανάτους, στην θάλασσα είναι πάρα πολύ σπάνια τα σοβαρά ατυχήματα με τα σκάφη του κλάδου μας, και ακόμα πιο σπάνια η ύπαρξη τραυματισμών ή θυμάτων.

Παρόλο που υφίσταται όλη αυτή η γραφειοκρατία, εξακολουθούν για παράδειγμα όσοι μεταφέρουν λαθρομετανάστες να εξασκούν αυτήν την απαράδεκτη δραστηριότητα, καθώς και επαγγελματικά σκάφη που χρησιμοποιούνται μόνο για την προσωπική αναψυχή των ιδιοκτητών τους. Όμως, δεν μπορώ να γνωρίζω πόσα θα ήταν τα ατυχήματα ή οι παρανομίες, εάν κι εφ όσον δεν υπήρχαν όλοι αυτοί οι υφιστάμενοι γραφειοκρατικοί έλεγχοι και η ταλαιπωρία που υφίστανται όσοι νοικιάζουν ή χρησιμοποιούν τα σκάφη μας. Πιθανόν χάρη στους γραφειοκρατικούς ελέγχους, να υπάρχει αυτό το επίπεδο ασφάλειας που αντικειμενικά υπάρχει.

Από την στιγμή που το μοντέλο που επικρατεί στην θάλασσα, κρίνεται επιτυχημένο από το ΥΘΥΝΑΛ, και στο νέο προσχέδιο νόμου αντί να μειώνεται η γραφειοκρατία, αυτή γιγαντώνεται κι άλλο, και θεωρώντας νόμιμες τις πρακτικές που έχουν επιλεχθεί να εφαρμοστούν, θα ήθελα να θέσω τον πιο κάτω προβληματισμό:

Δεδομένου ότι στην στεριά ασκείται το μεγαλύτερο μέρος των παράνομων ενεργειών κάθε είδους, περισσότεροι είναι οι λαθρομετανάστες που έρχονται από στεριάς, καθημερινά έχουμε παραγωγή τραυματιών και αναπήρων από τροχαία, δημιουργούνται προβλήματα κυκλοφοριακά και μποτιλιαρίσματα με τεράστιες επιπτώσεις στο περιβάλλον αλλά και με μεγάλο κόστος οικονομικό, γίνονται ληστείες, κλοπές, απαγωγές, κυκλοφορούν πολυτελέστατα αυτοκίνητα που δεν δηλώνονται για τεκμήριο κλπ, γιατί δεν εφαρμόζονται ανάλογες πρακτικές, ακολουθώντας την πεπατημένη και επιτυχημένη συνταγή που εφαρμόζεται στην θάλασσα?

Είναι απλό: Πριν ξεκινήσεις με το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι σου, να πηγαίνεις στην τροχαία ή στο τοπικό αστυνομικό τμήμα, να πάρεις μια ανάλογη άδεια απόπλου, θα λες ποιοι είναι μαζί σου σαν συνεπιβάτες, που θα πάτε και σε πόσες ώρες θα επιστρέψετε. Έτσι θα μπορούν τα αστυνομικά όργανα να σε αποτρέπουν για παράδειγμα να πας από το Σύνταγμα, ενώ υπάρχει κάποια συγκέντρωση αγανακτισμένων, και δεν θα συντελέσεις στην δημιουργία μεγαλύτερου μποτιλιαρίσματος αλλά και νέφους. Δειγματοληπτικά, θα σε σταματάνε κατά την διάρκεια της πορείας σου, και θα ελέγχουν την ταυτοπροσωπία όσων επιβαίνουν στο αυτοκίνητο, και να ελέγχεσαι εάν κινείσαι στα πλαίσια της άδειας που έχεις λάβει. Πριν τον οδικό «απόπλου», θα ελέγχονται και όλα τα έγγραφα του αυτοκινήτου: Η άδεια κυκλοφορίας, τα τέλη, η ασφάλεια να είναι σε ισχύ, το φαρμακείο και ο πυροσβεστήρας σε ισχύ, το πιστοποιητικό του ΚΤΕΟ και η κάρτα των καυσαερίων, οι αλυσίδες και το τρίγωνο, κλπ. Πως γίνεται να είμαστε απροστάτευτοι από όλους αυτούς που δεν έχουν τα τυπικά προσόντα για να οδηγήσουν το αυτοκίνητο τους?

Έτσι θα απαλλαγούμε άπαξ δια παντός από την μάστιγα με τις πλαστές πινακίδες, τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, τα ανέλεγκτα αυτοκίνητα από το ΚΤΕΟ κλπ, τους μπαταχτσήδες που δεν πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας. Θα απαλλαγούμε από όλα τα ακατάλληλα αυτοκίνητα που κανένας δεν τα ελέγχει και δυστυχώς κυκλοφορούν, θα εμπεδωθεί αίσθημα πραγματικής ασφάλειας σε όλο τον κόσμο.
Πως θα οργανώσει κάποιος μια ληστεία Τράπεζας ας πούμε, όταν θα ελέγχονται συνεχώς οι πολίτες και η κυκλοφορία των οχημάτων, με τα οποία διαφεύγουν οι ληστές?  Πως θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν πολυτελή «μαϊμού» αυτοκίνητα που έχουν καταθέσει πινακίδες για να μην έχουν τεκμήρια? Πως θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες, ενώ τα οδηγούν Έλληνες ή ξένοι που ζούνε μόνιμα εδώ?

Καλός ο σεβασμός στην ελευθερία του κάθε πολίτη, αλλά όλη αυτή η ασυδοσία που επικρατεί είναι εις βάρος της ασφάλειας και της τάξης όσων είμαστε νόμιμοι. 

Αν και αρχικά είχα αντιρρήσεις σε όλους αυτούς τους γραφειοκρατικούς ελέγχους στην θάλασσα και στα σκάφη, μπορώ να πω πως μάλλον έσφαλλα. Ζητάω λοιπόν την εφαρμογή όσων προβλέπει το σχέδιο νόμου, αλλά τώρα πια θέλω να εφαρμοστούν ανάλογα και στην στεριά. Είναι παράλογο τόσο σωστά μέτρα να εφαρμόζονται μόνο στην θάλασσα, ενώ στην στεριά είναι ο μεγάλος αριθμός των παρανόμων αλλά και του κινδύνου για ατυχήματα. Η ασφάλεια και η τάξη είναι άραγε μόνο για την θάλασσα? Η στεριά δεν είναι υπό την μέριμνα του κράτους?

Μετά τιμής

Αντώνης Μάγγος

ΥΓ. Εάν είναι λογικά όσα γράφω πιο πάνω, τότε είναι λογικά τα σχετικά άρθρα του σχεδίου νόμου για τον θαλάσσιο τουρισμό. Εάν δεν είναι λογικά, τότε θα πρέπει το σχέδιο νόμου να πάει στον κάλαθο των αχρήστων, και να συνταχτεί ένας νέος νόμος, που θα καταργεί την γραφειοκρατία και τους άσκοπους ελέγχους που αμαυρώνουν την εικόνα του θαλάσσιου τουρισμού. Ο νόμος πρέπει να βοηθάει την ανάπτυξη του κλάδου, και όχι να τον καταδικάζει σε θάνατο.

4 comments:

Παναγιώτης Τσίγκανος said...

Δεν υπάρχουν προβλήματα - Υπάρχουν λύσεις.

Το κυριότερο πρόβλημα που υπάρχει τόσο στη στεριά όσα και στη θάλασσα και σύντομα και στον αέρα, είναι ότι αφενός και πάλι δεν αποφεύγεται ο συνωστισμός στο μουράγιο (βλ. για παράδειγμα τη δυσκολία να δέσεις στα λιμάνια, πώς συνωστίζονταν οι Ελληνες στη Σμύρνη το '22 κλπ.), αφετέρου και πάλι θα είναι δύσκολο οι αστυνομικοί να ελέγχουν αποτελεσματικά αν πράγματι έκανες το δρομολόγιο που δήλωσες Ακόμη, τι θα γίνει αν όλοι ή πολλοί δηλώσουν μεταβαση πχ στην Καλλιθέα; Πού θα παρκάρουν;

Για τους πιο πάνω λόγους, η πρότασή σου πρέπει να τροποποιηθεί. Θα πρέπει όποιος θέλει να μετακινηθεί με όχημα, να προσέρχεται προηγουμένως στις αρμόδιες αρχές όπου, θα υποβάλλει σχετικό αίτημα και τα νόμιμα και εκεί θα του ανακοινώνεται πού και πότε θα πάει.

Νομίζω, αγαπητέ Αντώνη, ότι τα πλεονεκτήματα της προτεινόμενης τροποποίησης είναι προφανή και ειδικά για το χτύπημα στη γραφειοκρατία, μοναδικά. Προσδοκώ να συμπεριληφθεί στην πρότασή σου και να προωθηθεί.

amanAM said...

Η σκέψη σου είναι στην σωστή κατεύθυνση. Η διαφορά με τα σκάφη, είναι που μπορούμε να μείνουμε αρόδο εάν δεν έχει θέση η μαρίνα ή το τουριστικό καταφύγιο, ενώ το πρόβλημα της "Καλλιθέας" δεν είναι τόσο απλό.

Δεν βλέπω τον λόγο ένα σκάφος να δηλώνει εκ των προτέρων που θα αράξει τελικά, ενώ για να πάρει άδεια "απόπλου" ένα αυτοκίνητο προκειμένου να πάει στην Καλλιθέα ο κάτοχος του, θα πρέπει να προσκομίσει σχετική βεβαίωση ότι έχει εξασφαλίσει θέση σε νόμιμο πάρκινγκ.

Παναγιώτης Τσίγκανος said...

Αντώνιε, Αντώνιε. Δεν μελέτησες, φρονώ, την προτεινόμενη τροποποίηση σε πλάτος. Είναι προφανές ότι το θέμα του (π)αρόδω αντιμετωπίζεται από τις αρχές, εν προκειμένω του ΥΘΥΝΑΛ, του ΥΠΕΚΑ και του ΠΡΟΠΟ, οι οποίες θα σου ανακοινώνουν ποιος είναι ο κατάλληλος προορισμός. Μελετώ και την περίπτωση να σου προτείνουν και το πλήρωμα και τους επιβάτες. Για να πάρεις μια ιδέα http://www.youtube.com/watch?v=Z7tUp4xRymQ.

Τα ίδια ισχύουν και για το πρόβλημα 'Καλλιθέα' όπου μελετώ τη λύση δημιουργίας συνοριακών φυλακίων για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας με γνώμονα την εξυπηρέτηση του πολίτη.

amanAM said...

Το λιμεναρχείο της Ζέας βάζει τους ιδιοκτήτες σκαφών να κάνουν αίτηση στην Νομαρχία, για να πάρουν βεβαίωση ότι δεν χρειάζεται το σκάφος τους πιστοποιητικό μυοκτονίας!!!

Αυτό μετά από τα παράπονα μας, ότι η εγκύκλιος για το πιστοποιητικό μυοκτονάις φορά τα βαπόρια που κάνουν πλόες εξωτερικού, και όχι τα τουριστικά σκάφη.

Μοιράζουν και μια αίτηση ενός ταλαίπωρου σαν υπόδειγμα στους άλλους πλοιοκτήτες, να την ακολουθήσουν και να εφοδιαστούν με βεβαίωση ότι δεν απαιτείται το πιστοποιητικό αυτό ούτε γι αυτούς.

Κατ' αυτήν την λογική, αύριο θα ζητάνε πιστοποιητικό από το νεκροταφείο Π Φαλήρου ότι δεν έχω ταφεί εκεί, και από το οστεοφυλάκειο ότι δεν φυλάσσομαι εκεί, για να δεχτούν να μου δώσουν απόπλου. Ε, μην δώσουνε απόπλου και σε πεθαμένους!!!

Ευτυχώς που είμαστε στο ΔΝΤ που ζητάει την μείωση του κράτους, και ο πρωθυπουργός μας εξάγγειλε για πολλοστή φορά την κατάργηση της γραφειοκρατίας.

Κατά τα άλλα, πάντα άπαιχτος και προφητικός ο Τζιμάκος ο Πανούσης