Φίλες και φίλοι


Το μπλογκ αυτό είναι προσωπικό ημερολόγιο.
Δεν καταγράφω πότε έφαγα πότε ξύπνησα κλπ, αλλά τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μου κατά την περίοδο που χτίζω ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος, για οικουμενική χρήση, δηλαδή είναι προσβάσιμο σε όλους, άσχετα φυσικής ικανότητας.

Έτσι, οι άνθρωποι με κινητικές αναπηρίες θα μπορούν ισότιμα και με ασφάλεια να ταξιδεύουν με ιστιοπλοϊκό σκάφος, να συμμετέχουν σε αγώνες ιστιοπλοΐας, να κάνουν διακοπές, να κολυμπάνε σε όμορφες παραλίες και ερημικούς κόλπους, να επισκέπτονται τα νησιά και να απολαμβάνουν τις ομορφιές της θάλασσας.

Στην ιδέα αυτή είχα συνεταίρους που ήδη κουράστηκαν και την "έκαναν" με ελαφρά πηδηματάκια, αλλά και άλλους που ακόμα με στηρίζουν. Η στήριξη είναι και οικονομικής φύσης, εργασία, αλλά και ανοχή στον χρόνο που αφιερώνω σε αυτόν τον σκοπό.

Περισσότερο απ όλους θέλω να ευχαριστήσω την οικογένεια μου, που με ανέχεται και συμμετέχει στα όνειρα μου.

Υπάρχουν πολλά προσωπικά στοιχεία, τα οποία δεν έχουν άμεση σχέση με τον πιο πάνω σκοπό, αλλά συμπληρώνουν τις σκέψεις και τις δραστηριότητες μου σε σχέση με την ιστιοπλοΐα και την θάλασσα, καθώς και με τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού γενικότερα.

Κάποτε, ένας Ταϋλανδός που γνώρισα στην Παραολυμπιάδα του 2004, μου είπε πως θα περάσω φάσεις μεγάλης απογοήτευσης, θα κουραστώ, θα απελπιστώ, αλλά να μην σταματήσω τον αγώνα που ξεκίνησα... Είχε δίκιο. Ελπίζω να μην φτάσω στο σημείο τα πιο πάνω συναισθήματα που ήδη έχω νοιώσει, να με σταματήσουν.

Sunday, January 17, 2010

κοροιδία σε όλο της το μεγαλείο

 

 
Τον Αύγουστο του 2008, υπογράφηκε από τον τότε αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Θ.Ρετζεπέρη, και από τον τότε Υπουργό ΥΕΝ Γ.Βουλγαράκη, η απόφαση της τροποποίησης του Γενικού Κανονισμού Λιμένων, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1535/4-8-2008.
Είναι ο γνωστός νόμος που θεωρεί μικρά σκάφη όσα σκάφη είναι ιδιωτικά μέχρι 12 μέτρα, και εκτός όλων των άλλων, προβλέπει να εφοδιάζονται τα σκάφη αυτά με άδεια εκτέλεσης πλόων.

Τα σκάφη από 10 μέχρι 12 μέτρα, αντί να εφοδιάζονται με ΠΓΕ, πληρώνουν κάτι παραπάνω, αλλά για 8 χρόνια έχουν την άδεια εκτέλεσης πλόων και ταξιδεύουν ανεμπόδιστα χωρίς πολλές διαδικασίες και τρέξιμο. Το κόστος (σε χαρτόσημα, παράβολα, έντυπα, κλπ) φτάνει σχεδόν τα 1000 ευρώ, το οποίο είναι υπέρογκο εάν υπολογίσουμε πως μέσα στο διάστημα των 8 ετών πριν την εφαρμογή αυτού του νόμου, θα έπρεπε να εφοδιαστεί το σκάφος 2 φορές με ΠΓΕ τετραετούς διάρκειας, με υποχρέωση ενδιάμεσης επιθεώρησης ανά διετία, με συνολικό κόστος εντύπων, παραβόλων κλπ, που δεν θα ξεπερνούσε τα 500 ευρώ, εάν χρησιμοποιηθούν τα τοπικά κλιμάκια του Λιμενικού Σώματος. Παρόλα αυτά, δεδομένου ότι οι ιδιοκτήτες των σκαφών αυτών γλυτώνουν από πολύ τρέξιμο (4 φορές μέσα στην 8ετία, 2 για επιθεώρηση ξηράς-θάλασσας, και άλλες 2 για ενδιάμεση θάλασσας), και δεδομένου ότι εάν χρησιμοποιηθούν οι διάφοροι ιδιωτικοί Νηογνώμονες το κόστος τελικά ξεπερνάει τα 1000 ευρώ (ενώ εάν χρησιμοποιηθούν τα τοπικά κλιμάκια ναι μεν το κόστος είναι σαφώς φθηνότερο, περίπου 500 ευρώ συνολικά), επειδή η όλη διαδικασία με το ΠΓΕ έχει εμπλοκή με γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούν χρόνο, οι ιδιοκτήτες των σκαφών χαιρέτησαν με ικανοποίηση τον νόμο αυτό και εφοδιάστηκαν με άδειες εκτέλεσης πλόων, αν και το κόστος της έκδοσης της άδειας εκτέλεσης πλόων για τα σκάφη 10-12 μέτρων είναι αρκετά τσουχτερό.

Ο γνωστός και μη εξαιρετέος Υπουργός του σκανδάλου του Βατοπεδίου, έχωσε και μια πονηρή παράγραφο στην απόφαση αυτή, η οποία αποσκοπεί μονάχα στην καταλήστευση των ανυποψίαστων ιδιοκτητών των σκαφών αυτών. Ο δεύτερος που υπογράφει αυτήν την απόφαση, είναι ο τότε αρχηγός, αυτός που πριν από λίγους μήνες είδαμε στην εκπομπή Ζούγκλα του κυρίου Τριανταφυλλόπουλου πως έβγαζε δρομολόγια για την μετακίνηση με τα πλωτά του Λ.Σ. του Εφραίμ της Μονής Βατοπεδίου.

Η παράγραφος με δυο λόγια ορίζει, πως όταν μεταβιβάζεται άνω του 50% ενός σκάφους της κατηγορίας αυτής, που είναι εφοδιασμένο με άδεια εκτέλεσης πλόων, η άδεια εκτέλεσης πλόων παύει να ισχύει, και ο νέος ιδιοκτήτης του σκάφους καλείται να πληρώσει εξ αρχής το κόστος των σχεδόν 1000 ευρώ.

Απορώ πως ο Σύνδεσμος που ασχολείται με τα μικρά σκάφη, ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ-ΠΕΕΥ, δεν έχει αντιδράσει σε αυτήν την ληστρική τακτική, η μόνη εξήγηση που μπορώ να βρω είναι πως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η πώληση των σκαφών που παράγουν ή που εμπορεύονται, και τι ακολουθεί μετά από αυτό, τους έχει αφήσει αδιάφορους.
Το γεγονός είναι ότι κανένας δεν αγοράζει το 50% ενός σκάφους, ή εάν συμβεί κάτι τέτοιο, αυτό είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Ο κανόνας επίσης είναι πως σπάνια κάποιος κρατάει ένα σκάφος για τόσο μεγάλο διάστημα, πολύ πριν την συμπλήρωση 8 ετών, οι περισσότεροι αλλάζουν σκάφος, για πάρα πολλούς λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναπτύξω.

Δεδομένου δε ότι όλα τα υπάρχοντα σκάφη ήδη είναι στην κυριότητα και κατοχή των ιδιοκτητών τους για κάποια χρόνια, και μετά την εφαρμογή του νέου κανονισμού παρέδωσαν τα ΠΓΕ των σκαφών τους και εφοδιάστηκαν με άδειες εκτέλεσης πλόων, τις πλήρωσαν ακριβά, αλλά δεν γνωρίζουν πως όταν θα πουλήσουν το σκάφος τους, ο νέος ιδιοκτήτης θα κληθεί να ξαναπληρώσει το ίδιο κόστος. Ο υποψήφιος αγοραστής, ήδη καλείται να πληρώσει κατά την μεταβίβαση του σκάφους αρκετά έξοδα, χαρτόσημο μεταβίβασης, κόστος εντύπων, αδειών, κλπ καθώς και πιθανόν την αμοιβή ενός διεκπεραιωτή (γιατί το τρέξιμο είναι αρκετό, και για αν το κάνει ο ίδιος, πρέπει να έχει άφθονο χρόνο και υπομονή), και τελικά παραλαμβάνει μια άδεια εκτέλεσης πλόων που φαίνεται να είναι σε ισχύ για κάποια χρόνια ακόμα, και ανακαλύπτει ξαφνικά πως αυτή η άδεια θεωρείται ληγμένη, και πρέπει να πληρώσει άλλα 1000 ευρώ σχεδόν, για να παραλάβει νέα. Μάλιστα, εάν δεν νέα προσκομίσει βεβαίωση ναυπηγού, με ότι κόστος συνεπάγεται κι αυτή, δεν ισχύει η νέα άδεια για 8 χρόνια, αλλά για το υπολειπόμενο διάστημα της ισχύος της παλιάς άδειας!!! Τα υπάρχοντα σκάφη της κατηγορίας 10-12 μέτρων είναι ήδη νηολογημένα, οπότε παρόλο που έχουν άδεια εκτέλεσης πλόων αντί για ΠΓΕ, πληρώνουν φόρο πλοίου, πληρώνουν συνδρομές στο ΝΕΕ, και ακολουθούν κατά την μεταβίβαση ανάλογη διαδικασία σαν αυτήν που ακολουθούν τα πλοία.
Η νέα Υπουργός που είναι αρμόδια για τα θέματα της Ναυτιλίας Λ.Κατσέλη, το γνωρίζει άραγε αυτό το θέμα?

Από την άλλη, πόσο λογικό είναι να πληρώνει κάποιος αυτό το υπέρογκο κόστος επειδή αγόρασε ένα σκαφάκι, ενώ εάν το αγοράσει τμηματικά, δεν θα το πληρώσει? Κάποιος υποψιασμένος, πόσο δύσκολο είναι να συνεννοηθεί με τον πωλητή, να αγοράσει πρώτα το μισό, και μετά από ένα μικρό διάστημα να αγοράσει το άλλο μισό? Στις 2 διαδοχικές μεταβιβάσεις, η κάθε μια δεν θα ξεπερνά το 50% του σκάφους, οπότε δεν θα θεωρηθεί σε κάθε μια από αυτές τα μεταβιβάσεις πως η παλιά άδεια έπαυσε να ισχύει!!!
Θα πληρώσει το ίδιο χαρτόσημο μεταβίβασης, αφού θα πληρώνει κάθε φορά για το μισό σκάφος, άρα και την μισή αξία, οπότε με λίγο τρέξιμο παραπάνω, θα γλυτώσει το τσεκούρωμα!!!

No comments: