μετά από αρκετές συζητήσεις και προβληματισμό, κατάληξα στα εξής συμπεράσματα:
• ανέκαθεν, ο κινητήριος μοχλός όλης της τουριστικής βιομηχανίας του θαλάσσιου τουρισμού, ήταν οι αναψυχάδες. Άνθρωποι που είχαν πέντε δεκάρες στην άκρη (ή διευκολύνθηκαν από τα δάνεια που δίνονται μόνο σε επαγγελματικά σκάφη), θέλανε να ζήσουν την εμπειρία της ιστιοπλοΐας και της επαφής με την θάλασσα, αλλά δεν μπορούσαν να έχουν δικό τους σκάφος (είτε για οικονομικούς, είτε για φορολογικούς λόγους), κι έτσι κατέληγαν στην αγορά επαγγελματικού σκάφους, που συνδυάζει το τερπνό μετά του ωφελίμου: Έχεις σκάφος για την (μικρή) προσωπική σου χρήση, και κάνεις ναύλα για να καλύπτεις τα έξοδα συντήρησης, ελλιμενισμού καθώς και την χαμένη υπεραξία λόγω παλαιότητας και χρήσης. Σχεδόν ποτέ δεν υπήρξαν στην Ελλάδα επενδυτές, που επένδυσαν μεγάλα κεφάλαια με μοναδικό σκοπό την πραγματική εκμετάλλευση, κι αν υπήρξαν τέτοιοι, αυτοί ήταν η σπάνια εξαίρεση. Μια πολεμική τακτική από πλευράς των Υπηρεσιών, θα είχε σαν αποτέλεσμα να φοβηθεί ο μέσος άνθρωπος που σκέφτεται να στραφεί στην απόκτηση επαγγελματικού σκάφους, με αποτέλεσμα να υποστούμε μεγάλη ζημιά σαν κλάδος, αλλά και σαν χώρα γενικότερα, αφού ήδη είμαστε ουραγοί σε σχέση με τους γείτονες ανταγωνιστές.
• Τα σκάφη μας τα νοικιάζουν Έλληνες και ξένοι, κυρίως ξένοι, οι οποίοι ρεφενέ μοιράζονται το κόστος, και με εβδομαδιαίο κόστος από 200 μέχρι 300 ευρώ το άτομο, κάνουν φθηνές διακοπές στα νησιά μας. Στην χειρότερη περίπτωση το εβδομαδιαίο κόστος ανά άτομο φτάνει στα 400 με 500 ευρώ. Μιλάω για ιστιοπλοϊκά σκάφη μέχρι 15-16 μέτρα. Το ναυλοσύμφωνο εκδίδεται στο όνομα του ενός από όλους, και για κάθε ναυλοσύμφωνο εκδίδεται μια συνολική απόδειξη ή τιμολόγιο. Η πιθανότητα να γίνονται φορολογικοί έλεγχοι στον κάθε πελάτη μας (και μάλιστα σε έναν εξ αυτών για το σύνολο του ποσού της ναύλωσης), γιατί νοίκιασε ένα σκάφος, θα τον αποθαρρύνει να το κάνει, για να μην γίνει στόχος της Εφορίας.
• Οι αρμόδιοι που παίρνουν αποφάσεις, ίσως να θέλουν να βάλουν ταφόπλακα στο μόνο κομμάτι της Ελληνικής οικονομίας αντέχει και στέκεται όρθιο, παρά την ανεπάρκεια των υποδομών ( μαρίνες-μπουρδέλα, άθλιες συνθήκες στα περισσότερα νησιά για τον ελλιμενισμό, γραφειοκρατία, κλπ), και παρά τα προβλήματα εξ αιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που μας ταλαιπωρεί έτσι κι αλλιώς. Δεν έχουν το παραμικρό δικαίωμα να καταστρέφουν έναν ολόκληρο κλάδο, αναγγέλλοντας υποτιθέμενα μέτρα (που θα ληφθούν στο μέλλον). Εάν αντίστοιχα ανακοινώσουν ότι σκοπεύουν να βάλουν τεκμήριο και θα ελεγχθούν για το πόθεν έσχες όσοι νοικιάσουν ξενοδοχεία, αυτοκίνητα, ενοικιαζόμενα δωμάτια, εάν πούνε ότι θα βάλουν τεκμήριο σε όσους διαλέξουν για τις διακοπές τους την Μύκονο ή την Σαντορίνη, τι θα γίνει? Ας το σκεφτούν σοβαρά και να βάλουν τεκμήριο και σε όσους κάθονται σε ψαροταβέρνες ή σε ακριβές καφετέριες!!!
Δεν είναι εποχή για πειραματισμούς στις πλάτες ενός κλάδου, που διαφημίζει την χώρα μας σε όλο τον κόσμο, διότι μπορεί να είμαστε πίσω σε υποδομές, είμαστε όμως προνομιούχοι σε ήλιο, θάλασσα, νησιά, απόμερους κόλπους, υπέροχο τοπίο. Εάν θέλουν να καταστρέψουν τον κλάδο μας και να παραδώσουν τον θαλάσσιο τουρισμό στα χέρια των ξένων, θα πρέπει να μας βρούνε όλους σε θέση μάχης.
...μου τρώει τα σπλάχνα, δεν βγάζω άχνα!!! Όχι εγώ, τουλάχιστον θα τους τα πω κατάμουτρα...
Wednesday, June 24, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment