Σύμφωνα με το άρθρο 6 του νόμο 2743/99, το ΥΕΝ τηρεί ένα μητρώο επαγγελματικών σκαφών, και όλα τα σκάφη μας, είναι καταγεγραμμένα σε αυτό το μητρώο, είναι ο γνωστός ΑΡΜΑΕ που αναγράφεται πάνω σε κάθε επαγγελματική άδεια.
Στον ατομικό φάκελο κάθε σκάφους, το ΥΕΝ αρχειοθετεί διάφορα έγγραφα, σύμφωνα με σχετικές αποφάσεις του Υπουργού.
Η δημιουργία και η τήρηση του μητρώου αυτού, αφορά εσωτερική λειτουργία του ΥΕΝ, δεν είναι κάτι στο οποίο εμπλεκόμαστε εμείς.
Με έκπληξη μου διαπίστωσα πως στον νόμο 3808/09 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 227/10-12-2009 σχετικά με την έκτακτη οικονομική ενίσχυση αλληλεγγύης κλπ, στο άρθρο 4 που αφορά ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών, στην δεύτερη παράγραφο υπάρχει η απόφαση περί κατάργησης της επιβολής έκτακτης εισφοράς στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, και την παράταση της προθεσμίας μέχρι την 30/4/2010 για τα σκάφη αναψυχής, ενώ στην πρώτη παράγραφο αποφασίστηκε πως εάν κάποιος έκανε το λάθος να καταβάλλει την εισφορά αυτή, δεν επιστρέφεται.
Δηλαδή εάν κάποιος με επαγγελματικό σκάφος, δεν είχε την ενημέρωση να μην πάει να πληρώσει, ή φοβήθηκε για κάποιον λόγο, και πλήρωσε την εισφορά αυτή, δεν δικαιούται επιστροφής της.
Το χειρότερο όμως, είναι αυτό που ακολουθεί:
Στο δ εδάφιο της 2ης παραγράφου του άρθρου αυτού προβλέπει να προστεθεί νέα παράγραφος στο άρθρο 3 του νόμου 3790/2009 που έχει ως εξής:
Μέχρι την 30/6/2010 να γίνει υποχρεωτικός έλεγχος των τηρούμενων Μητρώων και του Αρχείου του άρθρου 6 του νόμου 2743/99, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν κατά την έναρξη ισχύος αυτής της παραγράφου, δηλαδή την 10/12/2009, συντρέχουν οι προϋποθέσεις διατήρησης της εγγραφής των σκαφών μας στο μητρώο αυτό. Μάλιστα, σε περίπτωση που ο έλεγχος αποβεί αρνητικός, θα ανακαλείται η επαγγελματική άδεια του σκάφους αυτού, και εκτός των άλλων συνεπειών που έτσι κι αλλιώς προβλέπονται, θα οφείλεται και η έκτακτη εισφορά του νόμου 3790/2009…
Αυτό σε απλά Ελληνικά σημαίνει:
Πως η αρμόδια Υπηρεσία του (πρώην) ΥΕΝ, πρέπει να ελέγξει μέχρι την 30/6 το μητρώο που αυτή τηρεί, και να αξιολογήσει ποια σκάφη είναι επαγγελματικά και μπορούν να παραμείνουν εγγεγραμμένα στο μητρώο αυτό (με άγνωστα κριτήρια), και να ανακαλέσει όλες τις άδειες των σκαφών που δεν θα πληρούν τα κριτήρια.
Σε πρώτη ανάγνωση, αυτό μοιάζει σαν εσωτερική δουλειά που θα κάνει η αρμόδια Υπηρεσία, στην οποία δεν εμπλεκόμαστε, άλλωστε δεν συμμετέχουμε καθ οιονδήποτε τρόπο στην τήρηση του μητρώου αυτού. Αλλά για μια τέτοια εσωτερική εργασία, δεν χρειαζόντουσαν κάποιον νόμο.
Στο μητρώο αυτό, ίσως να εξακολουθούν να είναι εγγεγραμμένα σκάφη που έχουν διαγραφεί από την Ελληνική σημαία, σκάφη που έχουν παύσει να είναι επαγγελματικά κλπ.
Μια τέτοια εκκαθάριση, δεν χρειαζόταν κάποιον νόμο. Η αναφορά σε αρνητικό αποτέλεσμα ενός ελέγχου που θα επισύρει την ανάκληση των επαγγελματικών αδειών κάποιων σκαφών, καθώς και η καταληκτική ημερομηνία του ελέγχου αυτού, οδηγεί στο αβίαστο συμπέρασμα ότι με αυτήν την παράγραφο θα εμπλακούμε σε μια διαδικασία ελέγχου όλων των επαγγελματικών αδειών, όλων των σκαφών μας, με πρόσχημα την τήρηση του μητρώου, κατά παρέκκλιση του νόμου 2743/99 που καθορίζει τον χρόνο και τον τρόπο θεώρησης των επαγγελματικών μας αδειών, καθώς και των δικαιολογητικών του ελέγχου αυτού.
Ήδη, αντιμετωπίζουμε τραγικό πρόβλημα στον χρόνο διεκπεραίωσης και της πιο απλής διαδικασίας με το τμήμα του (πρώην) ΥΕΝ που ασχολείται με τις επαγγελματικές άδειες. Όλες οι ενέργειες (θεωρήσεις, οι αντικαταστάσεις λόγω μεταβίβασης του σκάφους, οι ανακλήσεις λόγω πώλησης κλπ) που αφορούν τις άδειες των σκαφών, καθυστερούν πολλές εβδομάδες, με πρόσχημα την έλλειψη προσωπικού, αλλά και την αλλαγή της ιεραρχίας του (πρώην) ΥΕΝ.
Εάν υποχρεωθούμε να προσέλθουμε όλοι στην Υπηρεσία αυτή, για να γίνει έλεγχος των επαγγελματικών μας αδειών κατά παρέκκλιση των προθεσμιών του νόμου 2743/99, θα υποστούμε την χειρότερη ταλαιπωρία από ότι ποτέ έχουμε πάθει, καθώς και για τους συναδέλφους που θα αγοράσουν καινούργια ή μεταχειρισμένα σκάφη, ή γι αυτούς που έτσι κι αλλιώς έπρεπε να θεωρήσουν τις επαγγελματικές τους άδειες. Ήδη γνωρίζουμε ότι το 2010 θα είναι μια χρονιά πολύ φορτωμένη σε θεωρήσεις αδειών, διότι όλα τα παλιά σκάφη, που το 2000 αντικατέστησαν τις άδειες του 438 σε άδειες του 2743, λήγει η δεύτερη πενταετία τους, καθώς και για τα σκάφη που έγιναν πρώτη φορά επαγγελματικά το 2005.
Ο νόμος 2743 είναι σαφέστατος για τον χρόνο αλλά και για τον τρόπο θεώρησης των επαγγελματικών αδειών. Με πρόσχημα το μητρώο, δεν μπορεί να καταργηθεί ούτε το γράμμα, ούτε το πνεύμα του νόμου.
Αντώνης Μάγγος
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment