Σχόλια επί του νομοσχεδίου σας:
Α) Πολλοί Έλληνες χλιδάτοι, επιλέγουν offshore εταιρείες και ξένες σημαίες στα σκάφη τους, για να αποφύγουν το πόθεν έσχες της αγοράς, και σε ορισμένες περιπτώσεις να ξεγελάσουν τις φορολογικές αρχές και να αποφύγουν να καταβάλλουν τον ΦΠΑ, και να μην υποστούν το τεκμήριο. Που αποσκοπεί η ίδρυση των ΕΙΠΑ, δεν μπορώ να το καταλάβω. Μη κερδοσκοπικές εταιρείες, με β κατηγορία βιβλίων, με έξοδα έδρας, με έξοδα ασφάλισης πιθανόν, να πληρώνουν λογιστή, να πληρώνουν ΦΠΑ για το σκάφος, και προφανώς να ελέγχονται για το πόθεν έσχες και για το τεκμήριο, τι το δελεαστικό παρουσιάζει? Την τιμή να έχουν ελληνική σημαία στα σκάφη τους οι διάφοροι χλιδάτοι? Αυτήν η τιμή εδώ και 30 χρόνια, τους αφήνει παγερά αδιάφορους!!!
Γιατί κάποιος να επιλέξει να κάνει ΕΙΠΑ, και να μην αγοράσει το ιδιωτικό του σκάφος απλώς σαν ιδιώτης? Ειλικρινά δεν βλέπω την σκοπιμότητα, αλλά αμφιβάλλω εάν θα βρεθεί έστω και ένας να ασχοληθεί με αυτόν τον τύπο εταιρείας.
Το ότι έχουμε γεμίσει με σκάφη με κοινοτική σημαία, που δεν έχουν ποτέ ελεγχτεί εάν έχουν πληρώσει ΦΠΑ, δεν σας απασχολεί? Το ότι πολλά εξ αυτών κάνουν παράνομα ναύλα, σας ενδιαφέρει?
Εμάς βέβαια σαν κλάδο, αυτό το θέμα δεν μας απασχολεί (πέραν της παράνομης ναύλωσης), αλλά δεν μπορώ να μην σχολιάσω ότι διαβάζω.
Β) Λέτε πως η επιβολή του ειδικού φόρου είναι επιβεβλημένη, διότι έχουν αυξηθεί οι κοινωνικές δαπάνες για τις λιμενικές υποδομές, τις υποστηρικτικές δομές (αύξηση του προσωπικού των λιμεναρχείων, ομάδες διάσωσης, προσωπικό λιμένων κλπ).
Σε ποια χώρα ζείτε? Οι υποδομές είναι ανύπαρκτες, και όπου κατασπαταλήθηκαν χρήματα της ΕΟΚ για τουριστικά καταφύγια, έγινε φαγοπότι των γνωστών άγνωστων κατασκευαστών, με έργα με λάθη και παραλήψεις, που τίποτα δεν εξυπηρετούν και σε τίποτα δεν ωφελούν. Οι μαρίνες λειτουργούν σαν χαβούζες, χωρίς άδεια λειτουργίας, χωρίς καμία νομιμότητα, χωρίς ασφάλεια, τα πάντα είναι σε πλήρη διάλυση. Οι πελάτες μας δεν βρίσκουν να δέσουν στα νησιά, πολλές φορές δένουν σε ντάνες ή αρόδο, έχουμε συνεχείς ζημιές, κλοπές, καμία αστυνόμευση και υποστήριξη από λιμεναρχεία που λειτουργούν κάτω από το 50% της οργανικής τους σύνθεσης… Μιλάτε για ομάδες διάσωσης!!! Καλά, δεν ντρέπεστε? Σε λίγο θα μας πείτε ότι θα αυξήσετε τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, επειδή έχουν αυξηθεί τα αυτοκίνητα, και έχει αυξηθεί το κόστος συντήρησης των δρόμων, που δεν έχουνε λακκούβες και συντηρούνται καθημερινά!!! (Για να καταλαβαίνουν και οι στεριανοί…)
Θα έπρεπε να ντρέπεστε, να ισχυρίζεστε πως κάτι προσφέρετε. Θα μπορούσατε απλώς να πείτε την αλήθεια: Αφού φάγατε εσείς και οι προηγούμενοι, και δεν αφήσατε φράγκο στα ταμεία, ήρθε η ώρα να βάλετε χαράτσι σε εμάς, για να πληρώσετε τα έξοδα της ασφάλισης σας… Βέβαια το αποσύρατε το θέμα, διότι έπεσε κατακραυγή, ενώ το να βάλετε χαράτσι στους σκαφάτους, είναι πιασάρικο θέμα στην κοινωνία.
Σημείωση: Το ύφος μου δεν μπορεί να βελτιωθεί, θα μπορούσε να είναι πολύ χειρότερο, αλλά συγκρατούμαι!!!
Γ) Στο άρθρο περί αυτοπαράδοσης, καθιερώνετε έναν αντικειμενικό τρόπο προσδιορισμού της αξίας, για να μην υπάρχουν συναλλαγές και παζάρι με τις Εφορίες. Μπράβο σας, άλλωστε κάτι αντίστοιχο ισχύει εδώ και 15 χρόνια στην Υπηρεσία αξιών στα Τελωνεία. Γιατί όμως αυτό να εφαρμόζεται μόνο στις ΝΕΠΑ, και γιατί μόνο μέχρι την 31/12/2009. Μετά την ημερομηνία αυτή, να συνεχίσουν οι συναλλαγές και τα παζάρια, όπως σήμερα? Έχετε λόγους να θέλετε τον πολίτη όμηρο των Εφοριακών?
Δ) Ένα μηχανοκίνητο σκάφος 18 μέτρων, μπορεί να στοιχίζει ίσως και 1 εκατομμύρια ευρώ, ή και περισσότερο, αλλά μπορεί να αξίζει πολύ λιγότερα, ακόμα και 80 ή 100 χιλιάδες ευρώ, εάν μιλάμε για κάποιο παλιό σκάφος. Πόσο λογικό είναι να πληρώσει ένα σκάφος, σε τέλη και εισφορές, το μισό της αξίας του? 18μέτρα επί 800 μια φορά για τέλη κυκλοφορίας για το 2009, μέχρι τις 15 του Οκτώβρη άλλα τόσα για τέλη κυκλοφορίας του 2010, και μέχρι τι 15 του Νοέμβρη τρίτη φορά το ποσό αυτό, σαν έκτακτη εισφορά!!! Ακόμα και κάποιος πλούσιος επιχειρηματίας, που έχει ένα ακριβό σκάφος, πως θα βρει 45-50 χιλιάδες ευρώ μετρητά, εδώ και τώρα? Γιατί δεν κατάσχετε απλώς τα σκάφη, να τα μοιράσετε στους βουλευτές, να έχουν κάτι για τα γεράματα, αφού δεν πέρασε το κόλπο να πληρώνουμε εμείς τις ασφαλιστικές σας εισφορές?
Το δε ποσοστό του 10% της προσαύξησης, πολύ μου αρέσει!!! Να το εφαρμόσω κι εγώ, όταν κάποιος πελάτης μου χρωστάει χρήματα. 120% τον χρόνο προσαύξηση, αυτά είναι λεφτά!!! Δηλαδή όλοι αυτοί οι δύσμοιροι, που δεν θα πάρουν πρέφα τα μέτρα, για παράδειγμα ξένοι ή Έλληνες του εξωτερικού που έχουν ένα σκαφάκι παρατημένο κάπου στην Ελλάδα, και θα εμφανιστούν του χρόνου, πόσα θα πληρώσουν σε πρόστιμα και προσαυξήσεις, όταν ανακαλύψουν ότι επιβλήθηκε ένας φόρος που δεν τον γνώριζαν? Και όσοι δεν έχουν να πληρώσουν τόσα χρήματα, γιατί δεν τους κρεμάτε κατ ευθείαν στο Σύνταγμα, για παραδειγματισμό?
Ε) Ο νούμερο ένα κλάδος που έχει υποστεί ζημία από την Παγκόσμια κρίση, είναι ο τουρισμός, και ειδικά ο θαλάσσιος τουρισμός χρειάζεται ενίσχυση, και όχι αφαίμαξη. Καμία ενίσχυση εδώ και 25 χρόνια, κανένας επιπλέον φόρος ή εισφορά, στα επαγγελματικά σκάφη. Καμία συζήτηση επ’ αυτού. Λέτε πως ένα μέρος των τελών κυκλοφορίας, θα επιστρέφεται στα επαγγελματικά σκάφη. Εάν είναι να τα επιστρέψετε, γιατί τα παίρνετε? Ποιόν κοροϊδεύετε? Υπόσχεστε (λόγια του αέρα) πως θα ενισχύσετε τον κλάδο μας με το επόμενο ΕΣΠΑ, ενώ κάνετε επιδρομή γιατί δεν έχετε χρήματα? Από ποια χρήματα θα μας ενισχύσετε? Από αυτά που δεν έχετε, ή από αυτά που θα μας πάρετε?
Λέτε, πως θα θεσπίσετε κριτήρια για να βρείτε τα πραγματικά, από τα μη πραγματικά επαγγελματικά σκάφη. Τα κριτήρια υπάρχουν, και αναφέρονται στον 2743/99. Θα αλλάξετε τον νόμο αυτόν? Ή μήπως σκάφη που κατά τον 2743/99 θα θεωρούνται επαγγελματικά, κατά κάποια υπουργική απόφαση θα θεωρούνται μαϊμούδες? Είσαστε με τα καλά σας? Έχετε τρελαθεί?
Η πραγματικότητα είναι συγκεκριμένη, και όποιος ασχολείται με τον θαλάσσιο τουρισμό την γνωρίζει: Από αυτήν την δραστηριότητα έχουμε ελάχιστο κέρδος, το οποίο μετά βίας καλύπτει μέρος της απώλειας της αξίας των ίδιων των σκαφών καθώς και τα λειτουργικά έξοδα και την συντήρηση. Γιατί κάνουμε αυτήν την δουλειά? Γιατί οι περισσότεροι έχουμε συναφείς δουλειές και έχουμε κάποια οφέλη στην κύρια μας εργασία, που είναι πιθανόν ναυλομεσιτική, επισκευές συντηρήσεις, σκιπεριλίκια, κλπ. Οι περισσότεροι από εμάς, δεν έχουμε την δυνατότητα να έχουμε ιδιωτικό σκάφος, και νοικιάζοντας τα σκάφη μας, κερδίζουμε την λίγη ιδιόχρηση που κάνουμε. Ένα ιδιωτικό σκάφος θα μας στοίχιζε πολλά χρήματα, ενώ το επαγγελματικό σου φέρνει πίσω τα περισσότερα από αυτά.
Εάν θέλετε να καταστρέψετε τον κλάδο που φέρνει συνάλλαγμα στην χώρα μας, που φέρνει χρήματα στις τοπικές κοινωνίες στα νησιά που πηγαίνουμε εμείς και οι πελάτες μας, συνεχίστε το έργο σας να μας καταστρέψετε.
Τα ολοκαίνουργα ιστιοπλοϊκά σκάφη, φτάνουν τις 110 με 120 ημέρες ναύλωσης, τα σκάφη 3-4 ετών δυσκολεύονται να βρουν 80-90 ημέρες, και όσο παλιώνουν τα σκάφη, οι μέρες αυτές δεν φτάνουν ούτε τις 60. Φέτος, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα ακόμα και για τα καινούργια σκάφη.
Από την άλλη, όσο πιο συντηρημένο και με εξοπλισμό είναι ένα σκάφος, πετυχαίνει καλύτερες τιμές ναύλωσης, αλλά… λιγοστεύουν οι ημέρες. Για παράδειγμα, εγώ για το δικό μου σκάφος, ζητάω 600 ευρώ την ημέρα. Εάν κάνω 30 ημέρες, θα εισπράξω 18.000 ευρώ. Πέρισυ έκανα πάνω από 60 μέρες, φέτος τα πράγματα είναι δύσκολα. Εάν το προσφέρω μπιρ παρά, για 120 ή 150 ευρώ την ημέρα, θα μπορέσω να κάνω 100 ημέρες, αλλά θα εισπράξω τελικά 15 χιλιάδες, ενώ θα έχω πολύ μεγαλύτερα έξοδα συντήρησης και ζημιών από την χρήση. Σε ποια από τις 2 περιπτώσεις είμαι επαγγελματίας? Όταν φέρνω πελάτες που θα πληρώσουν, και θα αφήσουν χρήματα και στα νησιά, ή όταν θα φέρω τουρίστες με σλήπινγκ μπαγκ, που θα μοιραστούν μια σαλάτα στα δύο? Όταν κάνω 30 καλοπληρωμένες ημέρες, δεν με εξωθείτε με τους παράλογους νόμους να κάνω και μαϊμού ναυλοσύμφωνα, για να ικανοποιήσω τον νόμο?
Εάν νοικιάσω το σκάφος μου όλον τον Αύγουστο, για 15 χιλιάδες ευρώ ας πούμε, και ξοδέψω τα χρήματα αυτά για διακοπές σε πεντάστερο ξενοδοχείο (εάν φτάσουν), είμαι επαγγελματίας, ενώ εάν κάνω δωρεάν διακοπές με το ιστιοπλοϊκό σκάφος μου, είμαι μαϊμού επαγγελματίας?
Εάν συμφωνήσω με έναν άλλον πλοιοκτήτη, και νοικιάσω εγώ το σκάφος του, κι εκείνος το δικό μου, είμαστε και οι 2 κανονικοί επαγγελματίες? Οι μέρες είναι το ζήτημα? Τόσο βαθειά είσαστε νυχτωμένοι?
Λέτε πως θέλετε να καταπολεμήσετε τα μαϊμού επαγγελματικά. Πως? Όταν επιβάλλετε εισπρακτικά μέτρα, κατά των επαγγελματικών, και των ιδιωτικών, τι είναι αυτό που θα κάνει έναν γιατρό ή έναν δικηγόρο να αποφασίσει να κάνει το σκάφος του ιδιωτικό, ενώ το έχει επαγγελματικό αυτήν την στιγμή?
Ξέρω γιατρούς και δικηγόρους, που χρόνια τώρα έχουν επαγγελματικά σκάφη, και είναι πράγματι επαγγελματικά. Εάν δεν επενδύσουν χρήματα στον τουρισμό, αυτοί που έχουν μια οικονομική άνεση, τότε ποιοι θα το κάνουν? Οι Αλβανοί εργάτες?
Εγώ προσωπικά, σκέφτομαι σοβαρά να παρατήσω την δουλειά που κάνω, και να ασχοληθώ με ενοικιαζόμενα δωμάτια. Σε αντίθεση με τα σκάφη που τα αγοράζεις 100 δραχμές, και σε 5 χρόνια αξίζουν 50 κι αν, η Γη συνέχεια ανατιμάται, και τα ακίνητα το ίδιο. Πως φορολογείτε εμάς, και όλο το χρήμα της Ελλάδας έχει καταλήξει στην Γη, και κανένας δεν έχει φορολογηθεί ποτέ γι αυτό το κέρδος? Όταν αγόρασα το 1990 το πρώτο μου επαγγελματικό σκάφος, έκανε 11 εκατομμύρια δραχμές, και τόσο έκανε και μια άδεια ταξί. Το σκάφος εκείνο σήμερα δεν θα άξιζε ούτε 20 χιλιάδες ευρώ, ενώ η άδειες ταξί κάνουν 180 χιλιάδες ευρώ περίπου.
Τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν, καθώς και όλο το νομοσχέδιο, σε ότι μας αφορά, μου έχουν δημιουργήσει θλίψη και θυμό. Η μόνη απάντηση που αξίζει είναι μια: Να δέσουμε τα σκάφη μας, να μην ξαναπληρώσουμε τίποτα, κι ελάτε να τα πάρετε, πάνω από το πτώμα μας!
Αντώνης Μάγγος
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment