Φίλες και φίλοι


Το μπλογκ αυτό είναι προσωπικό ημερολόγιο.
Δεν καταγράφω πότε έφαγα πότε ξύπνησα κλπ, αλλά τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μου κατά την περίοδο που χτίζω ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος, για οικουμενική χρήση, δηλαδή είναι προσβάσιμο σε όλους, άσχετα φυσικής ικανότητας.

Έτσι, οι άνθρωποι με κινητικές αναπηρίες θα μπορούν ισότιμα και με ασφάλεια να ταξιδεύουν με ιστιοπλοϊκό σκάφος, να συμμετέχουν σε αγώνες ιστιοπλοΐας, να κάνουν διακοπές, να κολυμπάνε σε όμορφες παραλίες και ερημικούς κόλπους, να επισκέπτονται τα νησιά και να απολαμβάνουν τις ομορφιές της θάλασσας.

Στην ιδέα αυτή είχα συνεταίρους που ήδη κουράστηκαν και την "έκαναν" με ελαφρά πηδηματάκια, αλλά και άλλους που ακόμα με στηρίζουν. Η στήριξη είναι και οικονομικής φύσης, εργασία, αλλά και ανοχή στον χρόνο που αφιερώνω σε αυτόν τον σκοπό.

Περισσότερο απ όλους θέλω να ευχαριστήσω την οικογένεια μου, που με ανέχεται και συμμετέχει στα όνειρα μου.

Υπάρχουν πολλά προσωπικά στοιχεία, τα οποία δεν έχουν άμεση σχέση με τον πιο πάνω σκοπό, αλλά συμπληρώνουν τις σκέψεις και τις δραστηριότητες μου σε σχέση με την ιστιοπλοΐα και την θάλασσα, καθώς και με τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού γενικότερα.

Κάποτε, ένας Ταϋλανδός που γνώρισα στην Παραολυμπιάδα του 2004, μου είπε πως θα περάσω φάσεις μεγάλης απογοήτευσης, θα κουραστώ, θα απελπιστώ, αλλά να μην σταματήσω τον αγώνα που ξεκίνησα... Είχε δίκιο. Ελπίζω να μην φτάσω στο σημείο τα πιο πάνω συναισθήματα που ήδη έχω νοιώσει, να με σταματήσουν.

Saturday, July 18, 2009

Εισπρακτικών μέτρων, συνέχεια:

Α) Ο ειδικός φόρος επιβάλλεται επί των σκαφών που παραμένουν στην Ελληνική επικράτεια για συνολικό διάστημα άνω των 40 ημερών ενός ημερολογιακού έτους.
Δηλαδή, ένα σκάφος που θα ελλιμενιστεί στην Τουρκία, ακόμα και με Ελληνική σημαία, δεν θα πληρώσει φράγκο!!! Μπορείς μάλιστα μέχρι 40 ημέρες, να σουλατσάρεις στα Ελληνικά νησιά. Εκεί στην Τουρκία, θα βρεις οργανωμένες μαρίνες, φτηνά εργατικά, καλό φαγητό. Ευγένεια, καθαριότητα, φύλαξη, ασφάλεια.
Τα σκάφη που δεν είναι καταγεγραμμένα σε Μαρίνες, πως θα πιστοποιείται ότι βρίσκονται στην Ελλάδα? Τα σκάφη που αράζουν στους παράνομους ντόκους, μπροστά στις χλιδάτες βίλες των κυρίων Καραχλίδογλου, με ξένη συνήθως σημαία, που είναι καταγεγραμμένα?
Πως νομοθετείτε τέλη για τον επόμενο χρόνο, που θα καταβάλλονται από τις 15 Οκτωβρίου του προηγουμένου χρόνου, ενώ δεν γνωρίζουμε αποδεδειγμένα που θα βρίσκονται του χρόνου? Πως βάζετε προσαυξήσεις 10% σε αυτά, ενώ κακώς τα προεισπράττετε? Οι 40 ημέρες της παραμονής μας στην Ελλάδα, για το 2010, πως προεισπράττονται από το 2009?

Β) Η έκτακτη εισφορά επιβάλλεται σε όσους έχουν Ελληνική σημαία (επαγγελματικά και αναψυχής). Επιβάλλεται επίσης και στα σκάφη που ήταν ελλιμενισμένα στην Ελλάδα την 31/3/2009 ενώ έχουν ξένη σημαία και είχαν ΔΕΚΠΑ ή δελτίο κίνησης Αορίστου ισχύος, εκτός κι αν δεν παρέμειναν άνω των 40 ημερών στην Ελλάδα, μέσα στο 2009. Απαλλάσσονται όσα σκάφη είναι νηολογημένα στα Δωδεκάνησα, στην Σάμο, στην Χίο, στην Λέσβο και στον Έβρο.

Αν και καταλαβαίνω την ανάγκη υποστήριξης των παραμεθόριων περιοχών, και είμαι κατ αρχάς σύμφωνος με αυτό, πρόσφατα, στις 13/7 διάβαζα το εξής παράδοξο:
Στο μέσον μιας από τις δυσκολότερες τουριστικές περιόδους των τελευταίων χρόνων για τη Ρόδο και για τη χώρα γενικότερα, λόγω της διεθνούς οικονομικής ύφεσης, τουριστικοί παράγοντες της περιοχής μιλούν στη «δ» για την πορεία της σαιζόν και τολμούν προβλέψεις για την εξέλιξή της. Κοινός τόπος στις εκτιμήσεις όλων είναι η επισφάλεια κάθε απόπειρας ασφαλούς πρόγνωσης, καθώς το τουριστικό τοπίο παραμένει ρευστό και διαμορφώνεται από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Το βέβαιον είναι ότι θα υπάρξουν απώλειες, σε μονοψήφιο ποσοστό ως προς τις αφίξεις, πολύ μεγαλύτερες όμως, ως προς την εισροή τουριστικού συναλλάγματος, λόγω της συμπίεσης των τιμών και της περιορισμένης οικονομικής δυνατότητας των τουριστών. Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί την εξαίρεση στο γενικότερο αρνητικό τοπίο και καταγράφει θετικό πρόσημο.
http://www.dimokratiki.gr
(το άρθρο αυτό, είχε δημοσιευτεί και στην ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ)

Στα Δωδεκάνησα και στην Σάμο, έχουν δημιουργηθεί μαρίνες τα τελευταία χρόνια, και ο θαλάσσιος τουρισμός αναπτύσσεται εκεί, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει εδώ, με τις ανύπαρκτες, ανεπαρκείς και προβληματικές υποδομές.
Παρόλο που κατ αρχάς συμφωνώ με τα κίνητρα (μειωμένο ΦΠΑ έτσι κι αλλιώς, κλπ) στις παραμεθόριες περιοχές, δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι τοπικοί Καραχλίδογλου (κατά την έκφραση ανθρώπων του Υπουργείου Οικονομικών, την οποία αναπαράγω…) που έχουν σκάφη αναψυχής ή μαϊμού επαγγελματικά, με τα οποία ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στην Τουρκία, αυτοί οι άνθρωποι γλυτώνουν από τέλη και εισφορές που εμείς εδώ δεν μπορούμε να αποφύγουμε.
Γνωρίζω μεγαλογιατρούς, επιχειρηματίες και άλλους χλιδάτους των τοπικών κοινωνιών, που έχουν τα σκάφη τους επαγγελματικά, γιατί δεν θέλησαν να πληρώσουν ούτε το μειωμένο ΦΠΑ που έχουν εκεί, καθώς επίσης δεν ήθελαν να ελεγχθούν για το τεκμήριο χρήσης. Αυτοί, θα απαλλαγούν από την έκτακτη εισφορά, ακόμα κι αν έχουν σκάφη τους σαν αναψυχής, ενώ οι πραγματικοί επαγγελματίες της υπόλοιπης Ελλάδας, που έχουν να αντιμετωπίσουν τις Τράπεζες, την ύφεση, και όλα τα υπόλοιπα προβλήματα, θα πληρώσουν έκτακτες εισφορές.

Τα σκάφη με Δελτία Κίνησης περιορισμένης ισχύος, τα ατελώνιστα δηλαδή, θα απαλλαγούν από την έκτακτη εισφορά? Τα σκάφη με την κοινοτική σημαία, που δεν έχουν ΔΕΚΠΑ διότι κανένας δεν τα ελέγχει, γλυτώνουν? Όταν ένα σκάφος με κοινοτική σημαία καταπλέει στην Ελλάδα, εάν δεν σκοπεύει να ελλιμενιστεί μόνιμα κατά δήλωση του, δεν εφοδιάζεται με ΔΕΚΠΑ. Εφ όσον κανένας δεν τα καταγράφει τα σκάφη αυτά, πως φαίνεται ότι παραμένουν περισσότερο, εάν δεν ελλιμενιστεί σε κάποια μαρίνα?
Εάν εξαιρέσουμε τα σκάφη που ελλιμενίζονται στις μαρίνες, όλα τα υπόλοιπα που είναι καταγεγραμμένα? Πως προκύπτει ότι ένα σκάφος βρισκότανε στην Ελλάδα, την 31/3/2009 εάν δεν ήταν σε κάποια μαρίνα? Πως προκύπτει η 40ήμερη παραμονή τους?

Αμφιβάλλω εάν κάνει κάποιος αρμόδιος τον κόπο να διαβάσει όσα γράφω, αλλά επειδή η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, να σας πω ξεκάθαρα την γνώμη μου, κύριε Υπουργέ?

Είσαστε απελπισμένοι να μαζέψετε λεφτά, και θα μας τα πάρετε, άσχετα τι ζημιά θα κάνετε στην χώρα και στον τουρισμό. Οι δικαιολογίες σας είναι αστείες, αλλά η ουσία είναι ότι θέλετε λεφτά, και θα τα πάρετε από όποιον μπορείτε. Ήδη, κάθε συζήτηση για αγορά σκάφους για του χρόνου, ή για πώληση μεταχειρισμένου σκάφους, έχει παγώσει. Αλλά τις συνέπειες, δεν θα τις υποστείτε εσείς, διότι έτσι κι αλλιώς με το ζόρι κρατιέστε στην εξουσία. Είσαστε μειοψηφία, και το γνωρίζετε ήδη από τις Ευρωεκλογές. Θέλετε να δικαιολογηθείτε για την επερχόμενη ήττα σας στις βουλευτικές εκλογές, ότι και καλά τα βάλατε με τα συμφέροντα και τους σκαφάτους, και πέσατε ηρωικά μαχόμενοι για το σωστό και το δίκαιο.
Εάν σας ενδιέφερε να υπηρετήσετε την πατρίδα, δεν θα διαλύατε μια ολόκληρη αγορά με τα αλλοπρόσαλλα εισπρακτικά χαράτσια, αυτό που κάνατε πέρισυ στα αυτοκίνητα, το κάνετε τώρα σε χειρότερο βαθμό στον δικό μας κλάδο, και ακολουθούν ακόμα χειρότερες ημέρες, με τις απειλές σας για τεκμήρια σε όσους νοικιάζουν τα σκάφη μας, κλπ. Αυτό που θα κάνατε εάν θέλατε να προσφέρετε στην πατρίδα, θα ήταν να φέρετε πίσω τα κλεμμένα, από εσάς και από τους προηγούμενους ομοίους σας.
Ξέρετε ότι χάνετε την κουτάλα της εξουσίας, και θέλετε οι επόμενοι να βρουν καμένη γη στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού, και να φωνάζετε από την αντιπολίτευση για τους τότε κυβερνώντες, όπως κάνει τώρα η αντιπολίτευση, λες και δεν είναι και δικό της έργο η ανυπαρξία τόσα χρόνια των υποδομών. Αυτοί βέβαια δεν έκαναν ποτέ τα δικά σας αίσχη, δεν μας στήριξαν, δεν έκαναν έργα υποδομής, αλλά τουλάχιστον δεν κάνανε το δικό σας γιουρούσι.

Φέρτε πίσω τα κλεμμένα, κι αφήστε εμάς ήσυχους. Η κοινωνική αναστάτωση που δημιουργείτε, δεν θα μας κάνει να ξεχάσουμε τα σκάνδαλα που σας βαρύνουν. Ο λαός μίλησε μέσω της αποχής, στις τελευταίες εκλογές, αλλά η ευγένεια δεν θα συνεχιστεί επ’ άπειρον. Θα σας πάρουνε όλοι με τις πέτρες και με τα γιαούρτια, Κυριακή κοντή γιορτή, εμπρός στον δρόμο που χάραξε ο τυπάκος που πέταξε τα παπούτσια του στον Μπους, εκείνος αστόχησε, εμείς θα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι!!!

No comments: